Ga naar inhoud

Accu laadt niet verder dan 38%


The_Phoenix

Aanbevolen berichten

Hallo,

Ik heb een Toshiba Satellite L350

Mijn accu was dood dus ik heb (heel dom) een goedkope accu in china gekocht.

Mijn accu had een vermogen van 4400 mAh, ik heb er nu een gekocht van 7800 mAh (zelfde afmeting batterij)

Toen ik de accu (eindelijk na 2 maanden) kreeg heb ik de accu in mijn laptop gedaan en wou de accu opladen tot 100% en dan weer volledig ontladen, dat zou goed zijn voor de batterij. Bij de eerste keer opladen bleef de accu hangen op 85%, de melding: "aan netstroom, accu wordt niet opgeladen)

Ik was van mening dat het wel goed zou komen na het ontladen en weer opladen. Echter dit bleek niet het geval te zijn, de accu kon nu maar tot 43% opladen met dezelfde melding.

Nu zit ik op 38%, ik heb een programma gedownload die mijn accu bekijkt. Als mijn accu 38% aangeeft zet dat programmatje dat de batterij is opgeladen, dit is dus echter niet juist.

De volgende dingen die ik al heb geprobeerd:

-Accu volledig (voor zo ver het kan) opladen en vervolgens ontladen

-Andere voeding gebruikt

-Accu schoon geblazen

-Bij apparaat beheer "accu die voldoet aan Microsoft ACPI-besturingsmethode" verwijderd en vervolgens weer de batterij er in gedaan, geen succes

-In de BIOS heb ik niets kunnen vinden wat hiermee te maken heeft

Garantie op de batterij is er niet, onbetrouwbare verkoper, zal waarschijnlijk nooit meer iets terugzien.

Nieuwe accu kopen kan ik zelf ook verzinnen, hoeft dus niet gereageerd te worden!

De grote vraag is: Wat moet ik nu wel doen! Wat is precies het probleem en hoe kan het opgelost worden...

Mensen, ik heb vertrouwen in jullie :top:, alvast bedankt voor het reageren:adore:

Groeten Christiaan

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je vermeld niet dat je Microsoft ACPI-besturingsmethode weer terug geïnstalleerd hebt. Ik neem aan dat je dat wél gedaan hebt.

Het enige wat ik kan bedenken is eerst kijken of je accu idd wel of niet voldoende wordt opgeladen. Als je iemand kent met een goede universeel meter zou je even de spanning van de losse accu (in rust) kunnen meten. Aan de hand van het grafiekje (de doorgetrokken lijn) op deze pagina kun je dan concluderen hoe vol je accu is: Lithium-based Batteries Information ? Battery University

Zoals jij het beschrijft lijkt het of de accu niet meer wordt bijgeladen en steeds leger raakt (85%, 43%, 38% enz.). De melding bevestigd dat ook. Zet even je oude accu terug en kijk of die wél wil laden (en de melding dus wegblijft) (als dat ten minste nog lukt omdat je zegt dat die "dood" is). In dat geval vrees ik voor je nieuwe accu (elke Li-ion accu bevat een printje met electronica dat allerlei zaken regelt: laadstroom, afschakelen ivm diep ontladen enz. Dat zit echter in gesealed en kun je echt niet repareren).

Garantie op de batterij is er niet, onbetrouwbare verkoper, zal waarschijnlijk nooit meer iets terugzien.

Weet je dit al of vermoed je dat. Niet alle bedrijven in China zijn immers slecht.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De computer installeert automatisch de Microsoft ACPI-besturingsmethode, daar ga ik in ieder geval vanuit, want hij staat weer tussen het rijtje.

Mijn oude accu kan helemaal niet meer opgeladen worden.

Ik zal thuis met een universeel meter ff een testje kunnen doen.

Ook bedenk ik me dat ik iemand ken die ook een toshiba satellite heeft, waarschijnlijk past die accu en kan ik dus kijken of het probleem zich in de accu zelf afspeelt of in mijn laptop.

En ik weet dat het bedrijf slecht is, de bestelling deed er al 2x zo lang over, hij mailde niet terug en heeft slechte recensies.

Ik had dit nooit moeten doen, Tip van de dag: als het te mooi is om waard te zijn, dat is dat het waarschijnlijk ook!

Toch bedankt voor je reactie, ik laat je wel weten als ik iets wijzer ben geworden uit de testjes!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tip van de dag: als het te mooi is om waard te zijn, dat is dat het waarschijnlijk ook!

Ach. Zo kocht ik anderhalf jaar terug op Alibaba 5 geheugenkaartjes van 64 Gb. voor € 11/stuk. Heb ze allemaal weg kunnen gooien.

Bijna twee maal de standaard capaciteit in dezelfde omhulling vind ik ook tricky

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.