Ga naar inhoud

Accuprobleem?


Aanbevolen berichten

Ik heb al wat gegoogled maar kan mijn probleem nergens vinden. Ik probeer het hier zo volledig mogelijk te beschrijven:

Ik heb sinds 2011 een laptop, een dell (intercore i5, kan dat? of is dat ergens anders informatie over?) die loopt op windows 7. Deze gebruik ik voornamelijk thuis dus hij hangt over het algemeen standaard aan de lader. Toch haal ik hem er ook wel af en tot vandaag gaf dat nooit problemen. Ik weet dat het slecht is voor mijn accu, maar tot nu toe kon ik hem ongeveer anderhalf uur van de lader hebben als ik geen hele gekke dingen deed.

Op dit moment verblijf ik in het huis van iemand anders, sinds afgelopen dinsdag.

Nu kom ik net terug en wil mijn laptop aanzetten, maar op dat moment schoot de kabel eruit. En ineens viel hij uit. Hem er weer in gedaan, computer opgestart. Direct rechts beneden gekeken, daar staat dat hij 100% is opgeladen (en met een stekkertj geeft hij aan dat hij aan de lader zit)

Ik probeerde dus even uit; haalde de lader er weer uit en pats, laptop weer uit.

Daarbij heeft mijn e-mail (mozzila firefox) ineens ook kuren, als ik mail probeer te downloaden zegt hij dit: "Het schrijven van de e-mail naar uw e-mailmap is niet gelukt. Controleer of u schrijfprivileges hebt op het bestandssysteem en of u genoeg schijfruimte hebt om de e-mailmap te kopiëren."

Nu zou de schijfruimte geen probleem moeten zijn, tot nu toe had ik namelijk ook altijd genoeg ruimte over en ik heb geen dingen gedownload. Wel heeft het hier donderdag heel erg geonweerd, zou er iets ingeslagen kunnen zijn (zonder dat ik het gemerkt heb?)

Verder heb ik nog niets gemerkt, maar ik heb direct gegoogled en daarna me dus hier aangemeld, maar ik heb geen idee wat er aan de hand is. Wie heeft raad?

Mvg, Bernadette

aangepast door BernadetteB
Je eigen naam fout schrijven staat niet echt slim :P
Link naar reactie
Delen op andere sites

Met wat hulp van mijn moeder heb ik mijn accu weten te verwijderen en de computer opnieuw opgestart. Mijn e-mail werkt weer (hoewel in mozzilla alle e-mails verdwenen zijn, maar gelukkig is het hotmail en staat alles dus nog online.

Wat kan ik nu als vervolgstappen doen? Of zal ik voortaan zonder accu moeten werken?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Waarschijnlijk is de accu defect.

Ik weet uit ervaring dat een defecte accu rare fenomenen kan veroorzaken die je niet dadelijk in verband zou brengen met de accu.

Je hebt dus 2 opties.

1. Verder werken zonder accu.

2. een nieuwe accu aanschaffen.

Optie 1 is het goedkoopst.

Voor optie 2 ga je best naar de winkel waar je de laptop hebt gekocht.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aangezien je een DELL hebt, heb je waarschijnlijk aan de accu een knopje om in te drukken. Er gaan dan een aantal lampjes branden.

Het kan best zijn dat jouw accu wel opgeladen is, maar geen contact kan maken. Een keer goed de aansluitingen van de accu schoonblazen kan soms wel eens helpen.

Maar de kans is natuurlijk nog wel groot dat de accu gewoon kapot is. Soms heb je hier nog garantie op, dat kun je bekijken op de website van Dell onder het kopje "support". Je moet dan de service-tag invullen, die staat onderop je laptop.

Je krijgt dan een overzichtje hoeveel dagen je nog garantie zou kunnen hebben. Is dit verlopen, dan inderdaad bij de winkel een nieuwe accu bestellen of op replacedirect.nl jouw merk en type laptop invullen en een nieuwe accu bestellen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weken later...
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.