Ga naar inhoud

AMD radeon HD7870 Krijsend geluid


Toyotex

Aanbevolen berichten

Hey,

ik heb een hele tijd geleden een gaming PC gekocht,

(Acer Predator G3620 - Windows 8 64 BIT)

Nu had ik gisteren Sims 3 geïnstalleerd, maar bij het laden maakt de computer een vreselijk krijsend geluid,

heb de computer even open gemaakt, en vermoedelijk komt het van de videokaart

Eens ik aan het spelen ben is het geluid zo goed als weg..

Ik speel ook andere games, en hiermee heb ik het dus niet. (Bijvoorbeeld Battlefield 4, WoW, etc)

Volgens mij is het niet normaal, graag had ik jullie gedacht hierover gehoord, moet ik mij een nieuwe aanschaffen?

De drivers zijn niet geupgrade, misschien daardoor?

Hierbij een youtube link zodat jullie mee kunnen genieten van het leuk geluidje :rock:

Vanaf 14 seconden word het nog erger...

Er fluiten ook wat vogels tussen van buiten misschien, dus het is niet dat er een vogeltje tussen zit :rofl:

Alvast bedankt,

Kevin

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vond geen edit knop, dus dan maar reply'ke..

Het is wel vrij moeilijk uit te maken of het van de Processor of van de Videokaart komt..

Begrijp niet echt goed waarom het tijdens het spelen dan weer stopt..

Daarnet het stof er eens tussenuit geblazen, maar het blijft hetzelfde geluid maken.

Kan ook misschien de harde schijf zijn? Maar van daaruit komt het geluid niet echt, maar zoals ik zei, nogal moeilijk uit te maken van waar het juist komt

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik doe met zo een probleem wel eens met een vinger de koel-fan iets afremmen om te luisteren of het geluid afneemt of misschien verdwijnt.

Leg dan je vinger in het midden zachtjes op de fan om het toerental te verlagen, misschien kom je zo aan de weet wat het geluid veroorzaakt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik doe met zo een probleem wel eens met een vinger de koel-fan iets afremmen om te luisteren of het geluid afneemt of misschien verdwijnt.

Leg dan je vinger in het midden zachtjes op de fan om het toerental te verlagen, misschien kom je zo aan de weet wat het geluid veroorzaakt.

Het Dasle,

had ik reeds geprobeerd, alle fans eens wat afgeremd, maar helaas is het geen van de fans :( anders was het makkelijk opgelost :)

Bedankt voor je reply.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Soms kan een HD wel eens een soort krijsend geluid of hoge pieptoon geven. Als je start met je HD losgekoppeld wat geeft dit?

Heb het eens voorgehad dat een voeding een soort krijsend of hoge pieptoon gaf en dat is vaker moeilijker te lokaliseren.

In dit soort gevallen is het vaak zo dat je het betreffende onderdeel kunt vinden door enkel met essentiële hardware op te starten en zo bepaalde onderdelen te kunnen uitsluiten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Soms kan een HD wel eens een soort krijsend geluid of hoge pieptoon geven. Als je start met je HD losgekoppeld wat geeft dit?

Heb het eens voorgehad dat een voeding een soort krijsend of hoge pieptoon gaf en dat is vaker moeilijker te lokaliseren.

In dit soort gevallen is het vaak zo dat je het betreffende onderdeel kunt vinden door enkel met essentiële hardware op te starten en zo bepaalde onderdelen te kunnen uitsluiten.

Probleem is dat het tijdens het opstarten of normaal gebruik zo'n geluid niet geeft..

Zoals bij gewoon wat internetten of dergelijke maakt hij dat geluid niet.

Enkel bij het laden van Sims 3 ?

Heb dat geluid nog al eens gehad bij een andere game, weet niet meer welke..

Anders kon ik het inderdaad zo doen, maar das dus uitgesloten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat zou idd van alles en nog wat kunnen zijn, beschik je eventueel over andere hardware die je zou kunnen uitwisselen.

Komt het geluid uit je pc of uit je speakers?

Het zou te maken kunnen hebben met je graka of misschien voeding omdat bij het gamen deze componenten zwaarder worden belast.

Maar dat is op afstand heel moeilijk te zeggen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat zou idd van alles en nog wat kunnen zijn, beschik je eventueel over andere hardware die je zou kunnen uitwisselen.

Komt het geluid uit je pc of uit je speakers?

Het zou te maken kunnen hebben met je graka of misschien voeding omdat bij het gamen deze componenten zwaarder worden belast.

Maar dat is op afstand heel moeilijk te zeggen.

Ik beschik helaas niet over andere hardware, dus kan ze helaas niet vervangen met andere om te testen.

Op de pc zijn geen boxen aangesloten, dus van daar komt het niet.

Als ik met mijn oor naast de bak ga hangen lijkt het toch ergens ter hoogte van de grafische kaart, en niet van de voeding

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mocht je nog aanspraak kunnen maken op garantie dan zou ik daar toch gebruik van gaan maken.

In de winkel waar je de pc gekocht hebt zouden ze toch hardware moeten hebben liggen om uit te kunnen maken waar dat geluid vandaan komt.

Is bij krefel aangekocht, dus als ik hem binnen doe zie ik hem de eerste 3 weken waarschijnlijk niet terug :/

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.