Ga naar inhoud

Asus anti surge + pc start niet meer op.


damoriamarti

Aanbevolen berichten

Hallo mensen. Een best wel tijdje terug heb ik op dit forum wat advies gevraagd om een pc voor mijn broertje te samenstellen. Dit is hem:

[TABLE=class: zoek-resultaat, width: 1]

[TR]

[/TR]

[TR=class: sortering]

[TH=bgcolor: #F8F8F9]Product nr.[/TH]

[TH=bgcolor: #F8F8F9]omschrijving[/TH]

[TH=bgcolor: #F8F8F9]stukprijs[/TH]

[TH=bgcolor: #F8F8F9]aantal[/TH]

[TH=bgcolor: #F8F8F9]Subtotaal[/TH]

[TH=bgcolor: #F8F8F9]gereserveerd[/TH]

[/TR]

[TR]

[TD]362417[/TD]

[TD]Corsair XMS3 - Geheugen - 2 GB - DIMM 240-pins - DDR3 -

1333 MHz / PC3-10600 - CL9 - 1.5 V - niet-gebufferd -

niet-ECC[/TD]

[TD]€ 19,64[/TD]

[TD]2[/TD]

[TD]€ 39,28[/TD]

[TD][/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]439594[/TD]

[TD]ASUS F1A55 - Moederbord - ATX - Socket FM1 - AMD A55 -

USB 3.0 - Gigabit Ethernet - HD Audio (8-kanaals)[/TD]

[TD]€ 49,76[/TD]

[TD]1[/TD]

[TD]€ 49,76[/TD]

[TD][/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]487457[/TD]

[TD]AMD Athlon II X4 651 - 3 GHz - 4 cores - 4 MB cache -

Socket FM1 - Box[/TD]

[TD]€ 73,41[/TD]

[TD]1[/TD]

[TD]€ 73,41[/TD]

[TD][/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]511021[/TD]

[TD]ASUS HD7770-DC-1GD5-V2 - Grafische kaart - Radeon HD

7770 - 1 GB GDDR5 - PCI Express 3.0 x16 - 2 x DVI,

HDMI, DisplayPort[/TD]

[TD]€ 113,90[/TD]

[TD]1[/TD]

[TD]€ 113,90[/TD]

[TD][/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]557195[/TD]

[TD]Samsung SH-224BB - Schijfstation - DVD±RW (±R DL) /

DVD-RAM - 24x/24x/12x - Serial ATA - intern - 5.25[/TD]

[TD]€ 17,06[/TD]

[TD]1[/TD]

[TD]€ 17,06[/TD]

[TD][/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]609154[/TD]

[TD]Cooler Master B500 - Voeding ( intern ) - ATX12V 2.3 -

AC 180-264 V - 500 Watt - actieve PFC - Europa[/TD]

[TD]€ 41,90[/TD]

[TD]1[/TD]

[TD]€ 41,90[/TD]

[TD]

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

Hij heeft al die tijd (+- 09-06-2013 ) gewoon gedraaid zonder problemen.

Maar gisteren kwam er een melding van Asus Anti Surge gebeuren, dus in de uefi gekeken standaard instellingen hersteld f10 opnieuw opstarten, prima. In windows prime95 gedownload, voor de zekerheid, heeft even gedraaid, en alles bleef gewoon stabiel. Vervolgens gewoon de pc afgesloten en niet neer naar om gekeken. Vandaag kwam Lars weer van dat zijn pc niet wilde opstarten en ja hoor. weer het Asus Anti Surge gebeuren. Ik dus kijken op duckduckgo en bleek dat er meer mensen met een Asus bord er last van hadden. ( Ik heb ook een Asus AM3+ bord gehad en nooit last van gehad). Ik dus het advies gevolgd om het uit te zetten in de uefi. Pc opnieuw opgestart en ja hoor zo weer in windows. Pc geherstart en starte gewoon normaal windows 7 op. Oké probleem opgelost dacht ik, ik verder op mijn Hackintosh.

Later komt lars weer naar mij toe van dat hij weer niet opstart. Ik dus weer kijken en ja hoor hij doet geen beeld meer geven. Je zet dat ding aan en dat de fans normaal draaien en vervolgens gaan ze harder draaien en dan valt de pc uit. Herstart zichzelf en gaat dan op dat blauwe scherm van windows laden en dan klapt ie weer uit en zo gaat het ongeveer door.

Dus zelf dacht ik al aan een kapotte voeding maar ik wacht even af tot de experts het kunne bevestigen.

Martijn

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dag Martijn,

Dus zelf dacht ik al aan een kapotte voeding maar ik wacht even af tot de experts het kunne bevestigen.

Had het aan de voeding gelegen dan zou hij naar mijn mening helemaal niet meer opstarten, dus dan zou je zelfs de fans niet meer kunnen horen draaien... Ikzelf denk eerder aan een defect moederbord. Zulke oorzaken zijn vaak heel moeilijk om vanop afstand te bepalen. Daarom kan een PC hersteller en/of hardware expert in de buurt waarschijnlijk meer duidelijkheid bieden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

de voeding kan je inderdaad uitsluiten als oorzaak als ie maar door blijft starten.

al geprobeerd op te starten in veilige modus (meteen vanaf de herstart op f8 tokkelen tot je in het opstartmenu komt.

in veilige modus ga je dan naar configuratiescherm-systeem en dan geavanceerde systeeminstellingen, tabblad geavanceerd, en dan opstart- en herstelinstellingen.

zet daar uit dat de pc opnieuw moet opstarten.

je krijgt de volgende opstart dan een blauw scherm.

met de foutcode die je daar leest meld je je hier terug, dan kunnen we wellicht de oorzaak vinden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.