Ga naar inhoud

Bestanden oude harde schijf ophalen


Aanbevolen berichten

Beste forumers,

Ik heb enige tijd geleden mijn harde schijf uit een oude laptop genomen (Uit een Medion...). Er staan een aantal bestanden op die ik graag zou terug hebben. Op mijn vaste computer kan ik hem niet aansluiten (de connector past niet..). Ik heb dan eens gebeld naar een winkel om het te laten doen en daar zouden ze mijn bijna 60€ aanrekenen. Ik vroeg me af of iemand op dit forum dit voor me kon doen, ik heb er gerust iets voor over maar geen 60€..:-)

Ik heb foto's bijgevoegd om de schijf te bekijken, de afmetingen van de aansluiting zijn ongeveer 48,5 x 2,5 mm

Liefst regio Antwerpen!

Alvast bedankt!post-49725-1417705862,2507_thumb.jpg

post-49725-1417705862,3372_thumb.jpg

post-49725-1417705862,3875_thumb.jpg

aangepast door benverbergt
Link naar reactie
Delen op andere sites

Dag benverbergt,

welkom op PC-Helpforum.be.

Dit is een zogenaamde IDE-harde schijf. Deze kan je met behulp van een IDE to USB-connector verbinden met een USB-poort van je PC ... kostprijs valt best mee en zo'n connector vind je in de meeste computerwinkels en online shops, hieronder een paar linkjes (zelf werk ik met de adapter uit link 3):

Linkje 1, linkje 2, linkje 3.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Graag gedaan hoor ! ;-)

Als je binnen dit topic verder geen vragen of problemen meer hebt, mag je dit onderwerp afsluiten door een klik op de knop "Markeer als opgelost", die je links onderaan kan terugvinden … zo blijft het voor iedereen overzichtelijk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Passer, zoals falstring reeds postte: met dergelijke adapters werk je via USB, zie ook bericht #2:

Deze kan je met behulp van een IDE to USB-connector verbinden met een USB-poort van je PC

USB 3-compatibele adapters zijn eveneens verkrijgbaar.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Want van wat jullie net zeiden begrijp ik echter weinig :D

Logisch: dat van de jumpersettings dateert nog uit 'den ouden tijd' - ondertussen zijn er Sata-schijven en daarna nu ook de SSD-schijven. (of is dit ook Latijn voor je?)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.