Ga naar inhoud

Canon MG5100 scant niet meer


Isabella

Aanbevolen berichten

Ik heb een Canon MG5100.

Zodra ik een scan wil maken, lukt het om een voorbeeld te maken. Het te scannen product komt er dan helemaal op. Maar zodra ik op 'zoeken' druk, wordt de scan halverwege afgebroken. Er wordt geen melding gegeven.

Heeft iemand enig idee wat dit zou kunnen zijn?

Alvast heel erg bedankt

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dag Isabella,

:welkom:

Kan je in het volgende bericht vermelden welke handelingen je juist uitvoert om iets in te scannen?

Vermeld ook of het gaat om rechtstreeks kopiëren ( dus direct uitprinten) of scannen naar computer.

Verder begrijp ik niet wat je bedoelt met als ik op zoeken druk. Want om een scan te maken moet je toch niet op zoeken drukken......

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste Clarkie,

Bedankt voor je reactie.

Ik gebruik het programma Windows faxen en scannen om te scannen naar mijn pc.

Daar is een knop 'zoeken' waar je op moet drukken om te gaan scannen. Heel vreemd ik weet het.

Maar goed ik klik daar op 'Nieuwe scan'. Vervolgens eventueel eerst op 'Voorbeeld'. Er wordt dan heel netjes een voorbeeld gemaakt van het te scannen formulier. Maar als ik dan werkelijk wil gaan scannen, wordt er afgebroken zonder melding.

Kun je hier iets mee?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij Canon zit er software voor het gebruik van de scanfunctie waarom gebruik je die niet?

Geen idee, die heeft altijd gewerkt!

Als ik het goed voor heb heb je altijd de software van Canon zelf gebruikt maar die werkt niet meer en daarom gebruik je nu Windows faxen en scannen maar dan werkt het scannen ook niet?

Werkt het printergedeelte wel nog?

Welk model is het? een MG 5140 of een MG 5150?

Voer ook onderstaande uit:

Download en installeer Speccy.

Speccy is er ook in Nederlandstalige versie, bij de installatie (of update) kan je de taal wijzigen van Engels naar Nederlands ... als je op het driehoekje klikt, krijg je een uitrolmenu waarin je Nederlands kan selecteren.

Wanneer, tijdens het installeren van Speccy, de optie aangeboden wordt om Google Chrome of Google Toolbar "gratis" mee te installeren dien je de vinkjes weg te halen, tenzij dit een bewuste keuze is.

525a111b37ea3-Speccy.PNG

Start nu het programma en er zal een overzicht gemaakt worden van je hardware.

Als dit gereed is selecteer je bovenaan "Bestand - Publiceer Snapshot" en vervolgens bevestig je die keuze met " Ja ".

In het venster dat nu opent krijg je een link te zien, kopieer nu die link en plak die in je volgende bericht. Zo krijgen we een gedetailleerd overzicht van je hardware.

Meer info over deze procedure lees je HIER.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.