Ga naar inhoud

Computer start nietmeer op na problemen


reprisal

Aanbevolen berichten

Dag iedereen,

Eventjes mijn probleem schetsen.

Een tijdje geleden is mijn harde schijf gecrashed (alle data verloren).

Nu heb ik een andere harde schijf extern geformateerd naar ntfs om dan in mijn pc te plaatsen.

Na het vervangen van de harde kan ik mijn pc nietmeer opstarten.

Ik dacht eerst dat er een van de kabeltjes van de knoppen vooraan niet meer goed aangesloten zouden zijn op het moederbord.

Dit is niet het geval.

Kan een voeding het zomaar begeven? hoe kan ik het gemakkelijkst mijn voeding testen?

Zijn er nog andere mogelijke oorzaken waardoor een PC nietmeer kan starten?

Groeten, brecht

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Brecht,

Dat een pc niet meer start kan vele oorzaken hebben en is op afstand vaak moeilijk te beoordelen. Met " de pc start niet meer op" bedoel je dan dat de pc helemaal niets doet als je op de startknop drukt?

Of heb je wel beeld en geraakt de pc niet verder, het zou aan de voeding kunnen liggen maar ook defect geheugen kan ervoor zorgen dat de pc helemaal geen teken van leven geeft als je deze wil opstarten.

Ook een defect moederbord is een mogelijkheid.

Link naar reactie
Delen op andere sites

die gaat niet aan, dus als ik op de knop duw gebeurt er even weinig als of ik er niet op druk :)

als mijn knop op mijn voeding op 0 of 1 staat krijg ik geen lichtjes op mijn moederbord.

Kan een defect ram latje dit veroorzaken?

kan ik op een eenvoudige manier mijn voeding controleren?

heb ondertussen mijn ram latjes uit mijn moederbord gehaald en nog steeds geen teken van leven

aangepast door reprisal
Link naar reactie
Delen op andere sites

Kijk eens alle aansluitingen van je voeding op het moederbord na, je kan de stekkers even loshalen en terug plaatsen.

Had je vroeger wel een ledje branden op je moederbord als er spanning op je voeding stond, vermeld eens het juiste merk, type en modelnummer van je moederbord?

Link naar reactie
Delen op andere sites

de knop 1 / 0 op je voeding is enkel om de verbinding met 'de muur' te schakelen. staat die op 1 dan gaat er dus niet vanzelf een lampje branden.

dat gebeurt pas na opdracht van het moederbord, via die aan/uitknop op de voorzijde.

die moet dan wel correct aangesloten zijn. omdat je het zelf al benoemt: die verbindingen zijn kennelijk dus ook losgeweest...

kijk daar nog eens extra goed naar, en lees met een loep de aanduidingen op het moederbord: het is nauwkeurig priegelwerk, en met slechts één pennetje verkeerd blijft het ding dood als een pier!

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.