Ga naar inhoud

converteren externe HDD van fat32 naar ntfs loopt vast?


flipsetien

Aanbevolen berichten

Hallo,

Ik ben een externe harde schijf (2 TB, Intenso) met c.a. 170 MB aan data aan het converteren van fat32 naar ntfs. Ik heb het converteren gestart via de opdrachtprompt. Het proces loopt nu al ruim 24uur.

In taakbeheer staat het convert.exe als actief proces dan dat gebruikt dan 0 en dan weer 1% processor tijd. Niettemin is mijn laptop hard bezig, te horen aan de ventilator.

Ik weet niet wat ik nu moet doen. Ik lees overal dat je zo'n conversie niet moet onderbreken. Maar het duurt nu zo lang dat ik me afvraag of het wel goed gaat zo. Op zich zou ik het geen probleem vinden om de schijf opnieuw te formatteren als dat sneller gaat.

Ik heb een laptop met windows 7. 1,65 GHz, 4 Mb ram. MacAfee als antivirus programma.

Alvast bedankt voor de hulp!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je kan even de volgende zaken proberen:

1) Kan je eventueel nog eens controleren of je het juiste pad hebt opgegeven ? (het converteren van de juiste schijf, m.a.w. 'Convert c: /fs:ntfs' )

2) Wat zegt de status van je externe harde schijf in Apparaatbeheer?

3) Zou je ook eens een printscreen kunnen nemen van het lopende proces in cmd en Schijfbeheer? Dit doe je als volgt:

druk Windows-toets + R en typ in diskmgmt.msc. Neem daar een Printscreen van.

4) Doe een scan van Windows en de aangesloten randapparatuur. Windows herstelt alle gevonden fouten, zoals beschadigde bestanden, in het systeem automatisch. Dat doe je als volgt:

Ga naar opdrachtprompt en voer uit als administrator

Typ in sfc /scannow en druk op Enter.

Volg nu de aangegeven stappen indien nodig (hangt af van systeem tot systeem)

Nu zal Windows je systeem nakijken en eventuele beschadigde/corrupte bestanden etc. herstellen.

aangepast door Thedarkness
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik had zeker weten het juiste pad. Covert.exe scant zelf ook de schijf en vond geen problemen. Gisteravond heb ik de boel maar gewoon uitgezet toen ik naar bed ging. Na opnieuw aansluiten van de schijf vanmorgen bleek er dus eigenlijk helemaal niets gebeurd te zijn. De schijf was benaderbaar, alles stond er nog op en het bestandsysteem was nog fat32.

Ik heb de hele procedure op een andere pc geprobeerd en daarop kreeg ik de melding dat de conversie niet kon met de mededeling: cannot create the elementary file system structures. Daarna heb ik maar gewoon de schijf opnieuw geformatteerd, met nfts. Dat lukte wel.

Begrijpen doe ik het niet, maar het is opgelost.

Bedankt in elk geval voor de hulp!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.