Ga naar inhoud

Cumputer kan op geen enkele wijze herstelt worden AHCI PORT0 Device Error pres F1 to


fjrus

Aanbevolen berichten

Beste mensen,

De laatste tijd heb ik problemen met opstarten en chrashen maar kon het oplossen.

Nu niet meer: Ik heb ook een WD My Book 4 TB harde schijf aangesloten gehad maar daar kan ik ook niet bijkomen. Dit omdat er eerder problemen/storing was.

Eerder is het wel gelukt alles weer te herstellen. Nu dus niet meer. Heb ik mogelijk de herstel participatie gewist

Dit is het eerste wat er bij het opstarten komt. WWW.AMI.com komt met de volgende fout,

AHCI PORT0 Device Error

pres F1 to resume.

Deze komt altijd terug, na F1 pakt hij wel via F8, Delete. F10 of F12 maar echt werken doet het niet,wel het laden windowsbestanden maar daar blijft het bij.

Zowel Windows systeemherstel

Ik heb alles geprobeerd, windows systeemherstel op dvd of cd, Windows systeem herstel, ook in ACER recovery management, Acer recovery DVD 1, 2, 3, ook de 3 bij het laatste advies en recovery Backupdisk stuurprogramma 's dvd enz.

Ze worden niet geladen, wordt niet opgestart of half dat ik niet verder kom en maar doorloopt.

Alle mogelijkheden via delete, F2,F12, F10, F8.

Een keer is een test gelukt Test systeemfout foutcode=0x0

test schijffout =0x0 0x8oo80005

Verder Driver_FrQl_not_less_02_equel met 2 zeer lange codes.

Kunt u mij helpen.

.

Met vriendelijke groet,

Fre

Verder is de computer origineel Acer Aspire M8511, Intel i7 processor 2.66GHz quad core, Windows 7Home Pemium 64 bits NL/UK, Netwerkkaart Gigabit, moederbord Acer H57M01

Geforce GT320 1024 mb videkaart 6144 MB geheugen en 1000 Bg harddisk

Zie ook bijlagen dat is vaak het eind punt bij alle stappen.post-44796-1417705895,1031_thumb.jpg

post-44796-1417705895,1565_thumb.jpg

post-44796-1417705895,2005_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 23
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Om je harddisk op fouten te controleren kun je het volgende uitvoeren.

Je dient wel een andere werkende pc/laptop ter beschikking te hebben.

Download Seatools for DOS ISO image op een andere pc.

Brand de ISO als image op een lege cd.

Stel in je BIOS je cd/dvd-rom in als first boot device en leg de cd in je drive.

Start nu je pc/laptop op vanaf deze cd.

Als de tool is opgestart accepteer je de gebruikersovereenkomst en zie je een venster waarin je jou HD kunt selecteren.

Klik in de linker bovenhoek op Basic tests en in het keuze menu kies je voor Long test.

Wat geeft dit als resultaat?

Een handleiding voor het gebruik van Seatool for DOS vind je hier.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De harde schijf losgekoppeld, Windows 7 systeemherstel schijf er in.

DV/CD first boot

Windows loading files, dus geen AHCI PORT0 device ERROR

Pres F1 to Resume bij deze procedureWindos has encounted a problem communicating with a device connected to your computer.

Windows boot manager

This error can be a unplugging a removable storage device such as an external USB drive while is in use, or by faulty hardware such as a hard drive or dc-rom drive that is failing. Make sure any removable storage is propely connected and than restart your computer

If you continue to receive this error message, contact the hardware manufacturer

Status : 0xc00000e9

Info: An unexpected I/O error has occurred.

1 keer met andere Windowssysteemherstelschijf..

Widows loading files daarna kies taal en toetsenbord. Dan opties voor systeemherstel

Hulpprogrammas voor herstel gebruiken waarmee u het starten van windows kunt oplossen. Selecteer het besturingssysteem dat u wilt herstellen

Klik op stuurprogrammaas laden en installer stuurprogramma,s . Deze staat niet aangevinkt.

Besturingssysteem partitiegrootte Locatie

Computer met behulp van een eerder gemaakte systeemkopie herstellen en dat staat aangevinkt.

Stuurprogrammaasladen volgende

Na volgen er kan geen systeemkopie op deze computer worden gevonden

Verder krijg ik dan Selecteer een systeemkopiebackup

Een andere systeemkopie herstellen staat aangevinkt, de rest is niet actief.

Kan alleen maar volgende kiezen.

Op alle (3)recovery schijven van Acer is de reactie verschillens.

Op de eerste krijg ik Windowsloading files dan windows starting dan Acer Erecovery Management met kies taal. Daarna Hersteltype selecteren:

Systeemvolledig herstellen naar fabriekswaarden

Besturingssysteem herstellen en gebruikers gegevens behouden

Afsluiten, ik kan alleen maar afsluiten kiezen de rest is niet actief.

De eerste keer van loskoppelen en de Windows systeemherstelschijf er in heb ik daarna de harddisk weer aangesloten en leek hij de harddisk te herstellen. Kwam de foutmelding AHCI PORT0 enz dus niet .

Maar aan het eind kwam toch weer de hele lange foutmelding zoals de 3 scherm beelden bij mijn eerste oproep

Her verwisselen van de first boot voor harddisk blijft hetzelfde.

Bij andere schijven en weer de harde schijf weer vast koppelen krijg ik de iude foutmelding terug met F1 drukken en de rest loopt dan verschillend maar lost niets op. Ook niet met veranderen first boot.

Kan het met de windowsupdate van deze week in relatie staan of met WD externe Harddisck My Book 4 TB met WD Smartware en ACR0NIS Treu image 2013 met probeerversie 2014?

aangepast door fjrus
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb zo het vermoeden dat het aan je HD ligt en vreemd dat de tool van Seagate het niet doet.

Kun je deze gebrande cd met Seatools erop eens proberen in een ander systeem om te kijken of ze ook wel daadwerkelijk werkt?

De update ronde heeft voor zover ik weet met Windows 7 geen problemen gegeven, wel met Windows 8.

Heb je toevallig een HD liggen die je zou kunnen gebruiken als systeemschijf.

Link naar reactie
Delen op andere sites


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.