Ga naar inhoud

Data uitwisselen tussen gsm en laptop lukt niet meer (via massa-opslag met usb-kabel)


MarleenH

Aanbevolen berichten

Samenvatting

Wanneer ik mijn gsm via usb-kabel koppel aan mijn laptop, wordt de batterij van mijn gsm geladen. Mijn gsm wordt echter niet als 'schijf' zichtbaar op mijn laptop.

Wat zou ik willen doen

Bestanden uitwisselen tussen gsm en laptop, bestanden op gsm deleten en herschikken via mijn laptop (want is overzichtelijker)

Wat heb ik gedaan

- op mijn gsm wifi, bluetooth en dataverkeer uitgezet

- gsm en laptop verbonden via usb-kabel

- bij usb-hulpprogramma's : usb-massaopslag: de knop 'opslag verbinden met pc' aangeklikt

Wat is het resultaat/probleem

- ik krijg op mijn gsm de foutmelding: usb-kabel aansluiten om massaopslag te gebruiken (nochtans is een usb-kabel aangesloten)

- mijn gsm laadt wel op, dus er is weldelijk een koppeling via de kabel

Noot: dit heeft ooit wel gewerkt.

Wat nu?! Wie heeft tips?

Meer info over mijn gsm en laptop

GSM: samsung galaxy GT-I8160 android 2.3.6

PC: packard bell easynote met windows 7 (Engelse versie)

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik veronderstel dat je de gsm ook al eens helemaal hebt uitgezet en opnieuw opgestart..?!

ook al eens een andere kabel geprobeerd? daar wil ook nog wel eens iets mis mee zijn.

zo'n usb-verbinding zorgt voor twee dingen: spanning en dataverkeer.

met die spanning zit het wel goed, nu het dataverkeer nog. spanning wordt door het moederbord geregeld, dataverkeer door windows.

het zou kunnen dat windows je usbpoorten niet meer correct ziet. dan zou het opnieuw installeren van de usbpoorten in wondows wellicht kunnen helpen. dat doe je zo:

- koppel alle usb-aparaten af

- configuratiescherm (- systeem - hardware) - apparaatbeheer

- als kruisje voor 1 usb-vermelding, dan openklikken zodat je een reeks usb-dingen ziet.

- selecteer de bovenste ervan, klik rechts en kies voor: installatie ongedaan maken (heet soms ook 'verwijderen')

- werk zo alle usbvermeldingen af

- herstart de pc, waarna alle usb-dingen opnieuw in windows worden geïnstalleerd.

- daarna zouden alle apparaten (een voor een aankoppelen!) weer herkend moeten worden.

(nb: onder sommige windows wordt meteen de poort opnieuw geinstalleerd, dus zonder herstart.

dat merk je wel aan de acties die de pc uitvoert dan. belangrijk: werk wél alle usb-vermeldingen af op die wijze.)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat zou ik willen doen

Bestanden uitwisselen tussen gsm en laptop, bestanden op gsm deleten en herschikken via mijn laptop (want is overzichtelijker)

Je Smartphone rechtstreeks zichtbaar krijgen in je verkenner en op het ingebouwde geheugen bovenstaande bewerkingen uitvoeren zal vrees ik niet lukken.

Je hebt enkele andere mogelijkheden.

Samsung Kies gebruiken om bepaalde zaken uit te voeren en of een geheugenkaart in je smartphone plaatsen.

Die geheugenkaart wordt dan gezien als een verwisselbaar station.

In de handleiding van je toestel op blz. 40 en 110 vindt je er meer over.

https://www.gebruikershandleiding.com/Samsung-GT-I8160---Galaxy-Ace-2/handleiding-5-492289.html

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak je thuis gebruik van een draadloos netwerk en zijn zowel de pc als je smartphone hiermee verbonden? Probeer dan eens de ap Wifi File transfer Je start de ap en krijgt een IP-adres. Dit adres vul je in in je browser en hierna kun je de inhoud van je telefoon bekijken, onderdelen als bijvoorbeeld foto's up- en downloaden. Ik gebruik het geregeld ook met een Samsung Smartphone en het werkt prettig.

aangepast door Captain Kirk
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

Super!! Dit heeft gewerkt! Ik kan opnieuw de files op mijn gsm beheren via mijn laptop. Dankjewel voor de tip!!

zo'n usb-verbinding zorgt voor twee dingen: spanning en dataverkeer.
met die spanning zit het wel goed, nu het dataverkeer nog. spanning wordt door het moederbord geregeld, dataverkeer door windows.
het zou kunnen dat windows je usbpoorten niet meer correct ziet. dan zou het opnieuw installeren van de usbpoorten in wondows wellicht kunnen helpen. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Lukt wel hoor! Met de tip van herinstallatie usb poorten kwam het prima in orde. Over Kies hoor ik eigenlijk niet zo'n positieve dingen (heb het ooit zelf geprobeerd en was toen geen succes). Ik hou het bij de windows verkenner.

Je Smartphone rechtstreeks zichtbaar krijgen in je verkenner en op het ingebouwde geheugen bovenstaande bewerkingen uitvoeren zal vrees ik niet lukken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ook een nuttige tip! Ondertussen lukt het via de usb poort, maar deze tip ga ik zeker ook eens uitproberen. Bedankt!

Maak je thuis gebruik van een draadloos netwerk en zijn zowel de pc als je smartphone hiermee verbonden? Probeer dan eens de ap Wifi File transfer Je start de ap en krijgt een IP-adres. Dit adres vul je in in je browser en hierna kun je de inhoud van je telefoon bekijken, onderdelen als bijvoorbeeld foto's up- en downloaden. Ik gebruik het geregeld ook met een Samsung Smartphone en het werkt prettig.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.