Ga naar inhoud

Dekstop valt uit tijdens gamen


Aanbevolen berichten

ik heb al een tijdje een probleem dat mijn desktop pc uitvalt tijdens ik game.

Bij aanschaf had ik dit niet voor en werkte hij naar behoren.

ik kan ongeveer een 10tal minuten gamen en dan valt mijn scherm uit en kan ik nog 1 of 2 seconden iets zeggen op skype (praten) en dan het geluid wat ik op dat moment hoorde geeft een luide toon (door koptelefoon).

ik moet mijn pc dan handmatig uitschakelen door de powerknop ingedrukt te houden.

daarna start hij direct weer op (krijg wel het beginscherm van de opdracht te selecteren van WINDOWS NORMAAL STARTEN , VEILIGE MODUS , ...

als hij weerop mijn bureaublad staat start alles normaal terug op en krijg ik gewoon een melding dat "winds is niet correct afgesloten, zoeken naar oplossingen?" maar dit doet helemaal niets en dus is het alsof er niets is geberut.

Bluescreen heb ik nog niet gekregen maar begin er akelig een beetje bang voor te hebben.

Soms valt hij meerdere keren uit op een dag soms niet. maar de laatste week is het meerderemalen per dag.

Ik denk dat het ligt aan mijn videokaart en dat mijn pc in een soorrt safemodus gaat? (advies van iemand).

Wat kan ik hieraandoen om dit te voorkomen?

Pc specs:

Als ik mij niet vergis heb ik een QuadCore "Packard bell Ixtreme i7803 <== mijn volledige pc. niet custom build

OPERATING SYSTEM:Windows 2.6.1.7601 (Service Pack 1)

CPU TYPE:Intel® Core™2 Quad CPU Q8300 @ 2.50GHz

CPU SPEED:2.52 GHz

SYSTEM MEMORY:6.44 GB

VIDEO CARD MODEL:NVIDIA GeForce GT 420

VIDEO CARD MEMORY:3.98 GB

VIDEO CARD DRIVER:nvd3dum.dll

DESKTOP RESOLUTION:1366x768HARD

DISK SIZE:517.05 GB

HARD DISK FREE SPACE:269.76 GB (52%)

DOWNLOAD SPEED:4.72 MB/s (37.8 mbps)

Link naar reactie
Delen op andere sites

bump?
snelle hulp. Goede site!
Such help , Such doge
beste site ooit!

Sorry dat je tot op heden geen antwoord op je vraag kreeg, blijkbaar is je vraag door de mazen van het net geglipt.

Maar de manier waarop je aandacht zoekt voor je probleem kon ook anders denk ik dan.

Om op je probleem terug te komen...... ik ben geen hardware expert maar je mag onderstaande uitvoeren als je PC al een tijdje in werking is.

Download en installeer Speccy.

Speccy is er ook in Nederlandstalige versie, bij de installatie (of update) kan je de taal wijzigen van Engels naar Nederlands ... als je op het driehoekje klikt, krijg je een uitrolmenu waarin je Nederlands kan selecteren.

Wanneer, tijdens het installeren van Speccy, de optie aangeboden wordt om Google Chrome of Google Toolbar "gratis" mee te installeren dien je de vinkjes weg te halen, tenzij dit een bewuste keuze is.

525a111b37ea3-Speccy.PNG

Start nu het programma en er zal een overzicht gemaakt worden van je hardware.

Als dit gereed is selecteer je bovenaan "Bestand - Publiceer Snapshot" en vervolgens bevestig je die keuze met " Ja ".

In het venster dat nu opent krijg je een link te zien, kopieer nu die link en plak die in je volgende bericht. Zo krijgen we een gedetailleerd overzicht van je hardware.

Meer info over deze procedure lees je HIER.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De temperaturen van je hardware zijn alvast niet te hoog.

Op onderstaande site kan je onmiddellijk zien of je PC een bepaald game aankan.

Can You RUN It | Can I run that game | Game system requirements

Gewoon het gewenste game selecteren, toestaan dat er een activeX control geinstalleerd word (kan nadien weer verwijderd worden), en je PC word geanalyseerd op gebied van hard- en software in functie van het geselecteerde game.

Na de analyse krijg je ev. tips om je configuratie aan te passen om het game optimaal te spelen.

Dit kan problemen zoals vastlopen en/of slecht opstarten voorkomen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.