Ga naar inhoud

dell laptop maakt soms een luid tikkent geluid


anory

Aanbevolen berichten

hallo ik heb al sinds een maand problemen met mijn laptop , deze maakt soms een luid tikkend geluid .

het tikken duurt ongeveer 10 a 15 seconden en soms blokkeert mijn laptop ook terwijl het tikken bezig is .

Ik denk dat ik mijn harde schijf zal moeten vervangen .

hebben jullie al zoiets meegemaakt en is dit op te lossen ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je harde schijf aan het tikken gaat is het DRINGEND tijd om alles wat erop staat 'in veiligheid' te brengen (lees: te kopiëren) naar een tweede schijf (géén partitie op diezelfde schijf), een DVD, een stick of externe schijf (of je zet het in de cloud - als je tenminste voor een stevige beveiliging kan zorgen)

Een schijf van een laptop is makkelijk te vervangen, maar je moet het weten natuurlijk.

(moest je ze gaan vervangen: maak eerst een Kloon van je opstartschijf/partitie en hoop dat alles goed gelezen en geschreven gaat worden. Als dit goed lukt, kan je bij je nieuwe schijf makkelijk je systeem in een mum van tijd (nu ja) terugzetten en bespaar jij je alle opnieuw-geinstalleer - al heeft het opnieuw beginnen van nul ook zo wel zijn voordelen)

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.