Ga naar inhoud

Desktop upgraden van usb 2.0 naar ubs 3.0 ? + upgrade RAM geheugen


tbeer

Aanbevolen berichten

Hey,

Ik zit met een desktop pc die nog op usb 2.0 poorten zit ... Nu wil ik dus 3.0 hebben maar hoe doe ik dat? Blijkbaar moet dit lukken met een USB 3.0 PCI card maar kweet niet als dit mogelijk is bij mij? Hoe kan ik dit zien?

Ik heb deze pc al een aantal jaren:

Productspecificaties HP Pavilion Elite HPE-025be Desktop PC | HP®-ondersteuning

En ik zou hiervan iets kopen dan maar kmoet uiteraard eerst wel weten als het mogelijk is of niet ..

usb 3.0 pci- Gratis Verzending usb 3.0 pci- Detailhandel usb 3.0 pci Van MiniInTheBox

En ook heb ik nu 8GB RAM maar ik wil eigenlijk 16GB ... Kan ik dit ook verhogen? Vermoedelijk wel maar hoe kan ik dit makkelijk doen?

Hope you guys can help me! Kwil het liever allemaal zelf doen want pc winkels hier in de buurt zijn allemaal geldwolven en zouden heel pak geld vragen voor zulke simpele upgrades :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

als ik de specs bekijk moet je een pci-e (let op die toevoeging '-e') kunnen bijplaatsen.

da's niet zo'n herejee:

- bijgeleverde driver-cd de software installeren

- stroom eraf, kast open de kaart insteken en bevestigen, kast dicht

- bij de herstart zal windows de gevonden kaart installeren.

geheugen bijplaatsen (ik neem aan dat je een 64 systeem hebt, anders heeft dat geen zin): ook dat is goed te doen: stroom eraf, kast open, aanwezige geheugenreepjes uitnemen, naar de winkel ermee en laat je daar geschikte aanvullingsreepjes leveren (zeg erbij dat er vier ddr3-sloten zijn. thuis reepjes plaatsen (let op het a-centrische nokje), kast dicht en weer herstarten.

tip: als de kast open is meteen de boel even ontstoffen!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

Ik heb 'eindelijk' die usb 3 pci-e kaart gehad per post maar nu vind ik nergens waar ik die nog kan aansluiten? Zie ik dit nu fout of heb ik geen enkel slot meer vrij? Lijkt me wel stom dan dat dit niet meer kan?

Ofwel dacht ik om die bovenste eruit te halen (die met dat geluid en tv uitgang?) omdat ik dat toch niet gebruik ... Hopelijk kan iemand me hierbij helpen ..

Probleem is ook dat daar een hele hoop kabeltjes aanhangen waarvan ik niet weet waarvoor ze dienen :(

4kd2yc.jpg

vql2x0.jpg

dd1hk0.jpg

33ort44.jpg

11tr1hu.jpg

a13k2c.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

op jouw foto's zit een merkwaardig zwart gebied, dus een goed beeld krijgen we er niet van.

ga nog eens terug naar Productspecificaties HP Pavilion Elite HPE-025be Desktop PC | HP®-ondersteuning en klik op moederbord zodat je het plaatje ziet. daar zie je links onder een geel en een rood blokje, en daar boven een paar zwarte insteeksleuven. die moet je hebben.

en denk erom: eerst software erop, en dan pas het kaartje insteken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ok ik heb er de tv kaart uitgehaald aangezien ik anders geen pci-e slot meer vrij had (ik gebruik die tv kaart toch niet) ... nu zit die usb3 pci-e kaart erin MAAR nu heb ik er precies geen stroomkabel voor?

Weet iemand vanwaar in mijn pc ik een kabel moet laten komen of opsplitsen ofzo? Op die tv kaart zat een klein zwarte ficheke zoals je kan zien op de fotos ... Hopelijk kan iemand me helpen :(

3346mhg.jpg

1z4zl76.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

is een gewone 4 pins molex aansluiting. als je die niet meer over hebt dan kun je bij de pcboer op de hoek voor een paar piek een splitter kopen, die van één aansluiting naar twee gaat.

En kan ik van die 4 pins molex naar de aansluiting gaan op die usb3 kaart? Hoe noemt die aansluiting op die usb3 kaart eigenlijk?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.