Ga naar inhoud

disc read error


Mr Red

Aanbevolen berichten

Betreft een Asus notebook, win7.

Zoals de titel al doet vermoeden, bij het opstarten krijg ik volgend bericht te lezen.

"A disc read error occurred, press ctrl+Alt+del to restart"

Na x aantal pogingen blijft dit bericht steexs verschijnen en start men laptop niet op...

Al beetje gegoogeld en blijkbaar komt dit door een communicatiefout tussen moederbord en hard drive ? En zouden al mijn bestanden nog intact zijn .... hoop ik. Maar hoe ik het probleem nu oplos hoop ik hier te vinden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 25
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Je kan alvast eens je harde schijf testen.

Om je harddisk op fouten te controleren kun je het volgende uitvoeren.

Je dient wel een andere werkende pc/laptop ter beschikking te hebben.

Download Seatools for DOS ISO image op een andere pc.

Brand de ISO als image op een lege cd.

Stel in je BIOS je cd/dvd-rom in als first boot device en leg de cd in je drive.

Start nu je pc/laptop op vanaf deze cd.

Als de tool is opgestart accepteer je de gebruikersovereenkomst en zie je een venster waarin je jou HD kunt selecteren.

Klik in de linker bovenhoek op Basic tests en in het keuze menu kies je voor Long test.

Wat geeft dit als resultaat?

Een handleiding voor het gebruik van Seatool for DOS vind je hier.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dus ik kan de harde schijf van de laptop aansluiten op die van de desktop pc, daarvoor zal ik waarschijnlijk een bepaalde kabel voor nodig hebben die ik niet heb ( vermoed dat dit niet een simpel usb kabeltje zal zijn ).

Of kan ik gewoon de harde schijf van men desktop gewoon vervangen met die van men laptop ? Zal ook wel niet zo simpel werken vermoed ik ...

Maar zal eerst eens rond vragen of ik ergens een externe cd rom kan lenen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

je zult een verloop nodig hebben om die hd in een andere pc te hangen.

beste is schijfje uit te bouwen en ermee naar een winkel gaan (dan krijg je de correcte aansluiting) en een behuizinkje te kopen zodat je het ding als extern schrijfje aan je pc kan hangen.

en dan zou mijn eertse raad zijn: zolang het nog kan, allereerst een backup maken van je gegevens, en dan pas de schijf controleren.

- - - Updated - - -

oh ja, je kan je laptop natuurlijk ook opstarten met een stickje waarop bijv een linux versie die alleen dat stickje nog heeft.

zie bijv: http://www.ubuntu.com/download/desktop/create-a-usb-stick-on-windows

Link naar reactie
Delen op andere sites

Even een update posten,

Heb de laptop uiteindelijk kunnen "opstarten" via usb stick (met SD card ging het dus niet ...). met win7 herstelversie op. Met dank aan collega die voor de juiste versie gezorgd heeft.

Momenteel geraak ik tot hier :http://res2.windows.microsoft.com/resbox/nl/windows%207/main/66b9e3c2-bb67-47bf-802c-b753b54bcc19_0.jpg

Systeemherstel , opstartherstel , win geheugencontrole , Herstel van systeeminstallatiekopie werken niet.

Opdracht promt, daar ken niet veel van dus nog niets in geprobeerd.

Had bij het opstarten ook de mogelijkheid om windows te herinstalleren, daar is ben ik nu mee bezig..., maar zit na 30min nog steeds op " setup starten " te kijken, dus ik vermoed dat dit ook niets zal worden.

Zijn er nog mogelijkheden om men laptop opgestart te krijgen ?

Indien ik een nieuwe interne harde schijf moet steken, wat heb ik nodig om men beschadigde schijf aan men desktop te koppelen om zo men bestanden te kunnen overzetten ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Laptop is terug in orde, of toch bijna...

Heb dus gewoon nieuwe HD gestoken en win geherinstalleerd ( waarom ik nu win7 professional heb en bij daarvoor home edition snap ik niet goed, ma goed...)

Het probleem dat ik nu nog heb is dat de laptop geen draadloos internet vindt. Op men tablet en gsm gaat het wel nog dus aan de router ligt het niet.

Krijg melding dat deze geen draadloos netwerk hardware vindt. Maar het ledje dat het dit aanwezig is brandt wel ?? Eerste gedacht is dat het netwerk kaart stuk is, maar waarom brand het ledje dan nog ...

Maar ga er later verder op zoeken, heb het nu ff gehad ( we zijn ondertussen bijna 2 weken verder ... ) en als het niet opgelost geraakt maak ik op de juiste plaats wel een nieuwe thread aan .

Het disc error probleem is dus opgelost door nieuwe hard disc en dus mag deze thread toe.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.