Ga naar inhoud

Dlink Dir 505


Ceulle

Aanbevolen berichten

Ik heb dit toestelletje gekocht om in de tuin een betere internet verbinding te hebben .

Heb dit geïnstalleerd zoals voorgeschreven , ( kies " handmatig " enz , vervolgens zoekt hij de beschikbare netwerken , dan kies ik het netwerk dat moet versterkt worden enz enz .

Toestel staat dus op Repeater , ik steek hem in het dichtstbijzijnde stopkontakt , zie vervolgens dat ik 100 % signaal heb met dat ding , maak verbinding en heb even slecht internet als zonder dat toestel , bovendien is er 90 % van de tijd via die router GEEN internet , router wordt meestal ook niet herkend als thuisnetwerk , alhoewel dat tijdens de installatie gevraagd en bevestigd wordt ( ik heb Bitdefender interner security 2013 )

Ook als ik verbinding maak met de gewone router binnen in huis en dus een zwak signaal heb wordt dit signaal blijkbaar niet versterkt door Dir-505

Kortom werkt dus niet waarvoor het dient , of doe ik iets verkeerd ?

ps heb bovenstaande installatie al XX maal gedaan .

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een Repeater kan een beperkte afstand uw signaal versterken.

Een oplossing is powerline kopen en de Repeater instellen als access-point dat je in de handleiding kan lezen.

Zo krijgt je draadloos verbinding doch de verbinding worden gedaan via stopcontact.

Als advies raad ik aan om Belgacom powerline te nemen dat je in ieder Belgacom winkel kan kopen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja maar ik heb nu de dlink dir 505 gekocht en wil hier meer verder , ik heb in de historiek van deze forum al gezien dat er nogal wat mensen problemen hebben met dit toestel ,

het probleem bij mij zit in het feit dat ik geen internet verbinding heb met dat toestel , wel eventjes internet als ik verbinding maak met dir 505 , misschien een minuut of zo ,

Blijkbaar heeft het te maken met het niet krijgen van een IP adres en iets van DNS servers of zo . Of houd mijn firewall alles tegen ?

Wie kan helpen ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

de afstand is geen probleem hoor , werkt ook niet op halve meter afstand ,

zoals reeds gezegd ,als ik verbinding maak met dir 505 heb ik 1 minuut internet dan is het gedaan , dus hij krijgt bij verbinding maken een IP adres , maar dat wordt dus niet verlengd , of zo iets .

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.