Ga naar inhoud

een heel raar probleem.


flippo55

Aanbevolen berichten

Hallo,

Ik heb een nieuw samengestelde pc ongeveer 2 maanden, maar ik heb sinds de eerste dag een hele vervelende probleem om van gek te worden.

Mijn pc blijft random vast hangen en BSOD krijgen, gisteren zelfs toen ik windows 7 probeerde opnieuw te instaleren met geluk niet gefreezd na 3 pogingen.

Ik heb mischien 10 keer windows opnieuw geinstaleerd.

Na het instaleren van mijn windows heb ik de pc een dag laten draaien in de nacht en heeft het niet vast gehangen.

Als ik een fresh windows install doe is het dat het de eerste dag perfect draait maar de volgende dag blijft vast lopen wat ik erg raar vind.

Het is dus wanneer het eens vast hangen het achter elkaar blijft komen ook het zelfde met bleuscreens.

Wat ik geprobeerd heb: Bios update / Windows alle updates /Memtest / furmark / ram modules gewisseld / andere sata port.

Alles is zeer goed Alle temperaturen zijn normaal ,de airflow in de kast is uitstekend gekoeld.

Het is echt van gek te worden het lijkt een plaag Van deze morgen geen freezes of Bsod gekregen maar ik verwacht deze avond of morgen het wel.

En O ja mijn Pc geeft soms een schok aff is dit normaal? mijn stopcontact is geaard.

PC SPECS

SSD 120 GB

i5 4670 stock

8 GB Ram

Nvidia Asus gtx 770 2 GB

Corsair cx600M

Msi h87 g43 gaming

3 Case fans

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 32
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Download en installeer Speccy.

Speccy is er ook in Nederlandstalige versie, bij de installatie (of update) kan je de taal wijzigen van Engels naar Nederlands ... als je op het driehoekje klikt, krijg je een uitrolmenu waarin je Nederlands kan selecteren.

Wanneer, tijdens het installeren van Speccy, de optie aangeboden wordt om Google Chrome of Google Toolbar "gratis" mee te installeren dien je de vinkjes weg te halen, tenzij dit een bewuste keuze is.

525a111b37ea3-Speccy.PNG

Start nu het programma en er zal een overzicht gemaakt worden van je hardware.

Als dit gereed is selecteer je bovenaan "Bestand - Publiceer Snapshot" en vervolgens bevestig je die keuze met " Ja ".

In het venster dat nu opent krijg je een link te zien, kopieer nu die link en plak die in je volgende bericht. Zo krijgen we een gedetailleerd overzicht van je hardware.

Meer info over deze procedure lees je HIER.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Met welk programma heb je een memory test gedaan?

Welke firmware heeft je SSD?

Druk op de Windows + R toets en typ in het uitvoervenster devmgmt.msc en druk op Enter.

Rechtsklik in apparaatbeheer op je SSD en kies Eigenschappen.

Ga naar het tabblad Details.

hardwareids.png

Onder Eigenschap: kies je Hardware-id's.

Onder Waarde: vermeld de gegevens in de eerste regel en post deze in je volgende bericht.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb de memory test uitgevoerd met memtest86

SSD firmware weet ik eigenlijk niet eerlijk gezegd.

Het volgend heb ik uitgevoerd en dat is bij mij: PCI\VEN_10DE&DEV_1184&SUBSYS_84651043&REV_A1

EDIT: ik heb de ssd firmware denk ik gevonden IDE\DiskCrucial_CT120M500SSD1___________________MU03____

aangepast door flippo55
Link naar reactie
Delen op andere sites

Is dit de Memtest86+ die we hier gebruiken, want deze blijft doorlopen tot je hem zelf stopt.

We gaan het geheugen in je pc eens aan de tand voelen met Memtest86+.

Hoe je dit uitvoert samen met een downloadlocatie vind je terug in deze handleiding.

Wat is het resultaat van deze test?

Heb hier wel eens dat er nog errors verschijnen na een aantal uren, ik zou deze test overnacht laten draaien om zeker te zijn dat je geheugen zeker in orde is.

Zou je een firmware update uitvoeren voor je SSD en je zou corrupt geheugen hebben waardoor je pc tijdens de firmware update zou kunnen crashen kan dit het einde van je SSD betekenen.

Link naar reactie
Delen op andere sites


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.