Ga naar inhoud

Externe harde schijf Seagate


Frank040593

Aanbevolen berichten

Sinds een paar dagen start mijn externe harde schijf niet meer op.

Een lampje knippert nu ook i.p.v. te blijven branden.

Op beide laptops bij ons thuis krijg je de melding dat het apparaat niet meer op start.

De avond er voor heb ik het apparaat nog probleemloos gebruikt.

het gaat om een Seagate (500GB Slim Portable Drive) model: SRD00F1

He schijf maakt verder geen rare geluiden o.i.d.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dag Frank040593,

Welkom op PC-helpforum! ;-)

Heb je je externe HDD toevallig verkeerd afgesloten de avond voordien ? (zonder 'veilig uitwerpen' direct uitgetrokken bv.?)

Wordt je HDD nog herkent in schijfbeheer? M.a.w. staat deze in de lijst onder 'volume' en wat zegt de 'status' ? In schijfbeheer kom je als volgt:

druk op Windows-toets + R, typ in diskmgmt.msc en druk op Enter.

Kun je ook eens proberen of deze wel nog herkent wordt in Veilige Modus ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

als je de schijf hoort spinnen, is er nog hoop!

het ziet er naar uit dat de interface in de externe disk het heeft begeven. dat is het ingebouwde printplaatje dat de verbinding met de pc regelt. die dingen gaan wel vaker stuk, en dan rest eigenlijk maar één ding: apparaatje zien open te krijgen, schijfje uitbouwen en via een usb-adapter in/aan een andere pc hangen om de data te redden (hoewel dat schijfje op zich natuurlijk al een hele mooie backup is!).

best mogelijk dat de schijf in een andere pc ook niet te lezen is, althans voor windows. is dat het geval, probeer de pc dan op te starten met een linux-cd (probeerversie).

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Beste TheDarkness, hij wordt niet weergegeven in schijfbeheer dus ik denk dat hij gewoon helemaal niet meer opgepikt wordt door de computer? en dan klinkt de uitleg van falstring wel heel logisch.

Falstring kan een standaard elektronica winkel dat niet verhelpen? ik wil het zelf wel proberen maar ben meestal niet zo handig met die dingen.

beide trouwens bedankt voor de reactie en hulp! ik reageer erg laat omdat ik er door problemen thuis de laatste tijd niet heel erg meer mee bezig was

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.