Ga naar inhoud

externe harde schijf werkt niet meer en kan niet geformatteerd worden


ladyEG

Aanbevolen berichten

Hallo

Ik heb hier een externe harde schijf van het merk samsung van 2TB. Ik wou deze een tijd geleden laten formatteren maar tijdens dit proces viel mijn pc uit ten gevolge van elektriciteitspanne. Sindsdien als ik de harde schijf aan mijn pc koppel krijg ik de melding dat de schijf geformatteerd moet worden voor deze gebruikt kan worden. Zowel snel formatteren als gewoon formatteren gaat niet. Ik krijg telkens de melding dat formatteren niet afgemaakt kan worden.

Weet iemand raad hiermee?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zorg dat de schijf aangesloten is en maak dan een printscreen van schijfbeheer en plaats die afbeelding in je volgend bericht.

Je hebt niet vermeld welke Windows versie je gebruikt, dus gok ik op Windows 7.

Schijfbeheer bereik je via start-> configuratiescherm-> systeembeheer-> computerbeheer.

In computerbeheer klik je op schijfbeheer, je schijven worden nu in beeld gebracht.

Maak daar een printscreen van, hoe je dat kan doen lees je hier.

Hoe je die afbeelding in je volgend bericht kan plaatsen lees je hier.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als het hier om de G schijf gaat die in het RAW formaat staat- helaas niet te zien in het venster beneden wegens niet door gescrold- dan heb ik slecht nieuws voor jouw.

Je mag er van uit gaan dat ze niet meer te gebruiken is.

post-23245-1417705835,6055_thumb.png

Ik wou deze een tijd geleden laten formatteren maar tijdens dit proces viel mijn pc uit ten gevolge van elektriciteitspanne.

Als de stroom uit valt tijdens een bewerking op je harde schijf is de kans zeer groot dat ze stuk gaat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het gaat inderdaad om de G schijf die in RAW formaat staat. Alvast bedankt voor het antwoord al vreesde ik hier al wat voor. Is er echt geen optie meer om deze schijf nog te redden? Met een of ander programma? Data hoef ik niet terug te vinden, de schijf was al leeg omdat ik deze toch wou formatteren. Toch nog dat geluk gehad :-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

excuus voor het storen, maar als je een duur model samsung externe hdd hebt, gooi de behuizing dan zomaar niet weg. Doe eens open en je zal merken dat de harde schijf zelf relatief simpel te vervangen is. Ik weet niet welke hdd er in zit maar een hdd 3.5inch SATA 1Tb kost ongeveer 60 a 65euro. Dan heb je een mooie 2de externe schijf . ( Ik heb dat ook zo gedaan en gebruik die uitsluitend voor backup's)

aangepast door Guy
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoe kan ik weten of de harde schijf kapot is of echt de printplaat in de schijf? Ik hoorde al van iemand anders dat het mogelijk het printplaatje kan zijn die kapot is maar niet de schijf. Op dit vlak weet ik niks, ben eerder bang dat ik de schijf helemaal kapot maak door deze open te maken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.