Ga naar inhoud

externe hardeschijf


francis indy

Aanbevolen berichten

Geachte,

ik heb onlangs een externe hardeschijf van drie terrabid gekocht, merk MEDION.

Ik heb in participatie gedeeld en nu blijkt dat ik 800 GB van de schijf niet kan gebruiken.

Ik begrijp het niet hoe dat het kan.

Ik wil graag mijn schijf in participatie verdelen zonder verlies.

Kan iemand mij helpen?

Bedank

francis indy

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Bij computerbeheren onder schijfbeheer. Het is in zwart geverfd blokje die aangeeft Niet Toegewezen.

Nu heb ik geprobeerd om participatie te verwijderen en in 1 participatie te brengen. Nu is mijn schijf van 3 terra bid in 2 stukken.

1 is primaire partitie van 2048 GB en de andere stuk is 746,52 GB Niet Toegewezen. IK heb geprobeerd om te formatteren maar het help niet. IK wil graag mijn schijf in 5 verdelen. IK weet niet hoe ik moet mijn schijf terug brengen op 3 TB en dan verdelen in 5 participatie zonder verlies.

Link naar reactie
Delen op andere sites

oke, dan weten we wat te doen.

is de schijf nog leeg, want je raakt data kwijt, dus eerst backuppen voor je deze methode doet.

klik rechts op de bestaande partitie van 2048gb en kies volume verwijderen

dan zal de hele schijf als één geheel van niet toegewezen ruimte worden getoond.

vervolgens erop rechtsklikken en kiezen voor nieuw volume (of misschien staat er: nieuwe partitie).

je geeft de grootte aan voor de eerste partitie en kiest als type ntfs. geen label op en laat maken.

dat herhaal je steeds in de overgebleven ruimte tot je met je vijf partities de schijf vol hebt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is een nieuwe schijf en hij is helemaal leeg.

Ik heb gedaan wat u mij had voorgesteld maar de schijf komt niet samen tot 3 TB.

Ik heb op 2048 GB rechts op geklikt en Volume verwijderd.

Nadat ik volume verwijderen geklik had, komt op mijn schijf: 2048 GB Niet-toegewezen en 746,52 GB Niet-toegewezen

Als ik op de ruimte van 746,52 GB rechts klik dan is alleen de eigenschappen en help vet gedrukt en ik kan alleen op die twee optie klieken.

Als ik op de ruimte van 2048 GB rechts klik dan is Nieuw eenvoudig volume, Eigenschappen en Help vet gedrukt en ik kan alleen op deze opties klieken.ik heb op Nieuw eenvoudig volume geklikt en steppen gevolgd maar mijn schijf komt niet samen tot 3 TB.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.