Ga naar inhoud

externe HDD van WD verschijnt niet in verkenner


Akini

Aanbevolen berichten

ik heb een HDD 1T van WD 1021 gekregen, leuk. maar helaas hij verschijnt niet in de verkenner. wel is hij staat het bij apparaat en printers.

ik heb met easeUS al een volledige wipe data gedaan. ik heb van WB diagnostics gedaan. nu wou ik kijken in schijfbeheer maar die is leeg, geeft aan "kan geen verbinding maken met VDS"

vreemd ik dacht op zijn minst mijn eigen interne hd te zien maar niks :hmmmm:

bij eigenschappen staat dat het apparaat correct werkt, ik heb geen nieuwe stuurprogramma nodig.

momenteel doe ik een HD tune errror scan, voor zover ziet die goed, alles in het groen.

ik wou de hdd formateren maar dit lukt me ook niet

graag nog enige tips hoe ik de hdd nog kan gebruiken?!? :embarassed:post-44575-1417705698,5267_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

zo'n externe hd bestaat doorgaans uit twee componenten: de schijf zelf en de interface.

ik vermoed dat je pc die interface wel ziet. de aanduiding 'werkt correct' betekent niks meer of minder dan dat windows constateert dat er drivers voor zijn geïnstalleerd, en dus mag je er niet uit afleiden dat je fysiek ook iets met het betreffende apparaat kan.

ofwel vertaald naar jouw geval: de interface is kennelijk niet in staat de hd aan te sturen.

al andere kabel geprobeerd? is de schijf wel zichbaar als je het geval aansluit op een andere pc?

Link naar reactie
Delen op andere sites

yes ! de HDD werkt weer. omdat ik geen andere pc direct bij de hand heb om de HDD te testen, viel mijne frank om die op de Dune mediastation aan te sluiten. en jawel de Dune herkende de HDD maar gaf een foutmelding. je kon kiezen om de disk te formateren in ntfs en dat deed die.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.