Ga naar inhoud

Externe USB hardeschijf werkt niet meer


Kiyo

Aanbevolen berichten

Hallo,

Misschien eerst een side-note: ik ben echt niet goed met computer. Beter dan de meeste van mijn klasgenoten (zit nog in het middelbaar), maar dan nog begrijp ik veel dingen niet als het op computers aankomt xD

Vorig jaar kocht ik een Toshiba HDD hardeschijf van 1TB omdat ik mijn computer niet wilde volproppen met bestanden en vooral om mijn bestanden niet te verliezen mocht mijn computer crashen.

Heel tof nu dat mijn harde schijf niet meer werkt.

2 dagen geleden werkte hij nog perfect, tot hij gisteren niet meer verscheen bij apparaten (code 28). Toeval dacht ik, maar toen ik de computer deze morgen weer opstartte werkte het nog steeds niet, erger zelf het leek alsof de apocalyps was aangebroken. Mijn computer startte niet meer op, liep vast,... maar dit is verholpen door een Clean-up (AVG), en wat Windows updates. Hardeschijf werkt nog altijd niet.

Heb toen deze site geraadpleegd: External USB Hard Drive don't show up ... [solved]

Maar het mocht niet baten.

Heb toen de harddisk eruit gehaald en aangesloten aan mijn laptop (windows vista) beneden en daar herkent de PC hem wel als "massa opslag" maar kan de driver niet laden (code 10). Terug naar de desktop-computer en nu zit ik dit te typen.

Mijn desktop is windows 7 (64-bit denk ik) en van het merk Dell (als dat ertoe doet).

Hier wat screenshots:

Gyazo - c3484ecbd28f8f08626e419ce7d91d02.png

Gyazo - b4ad988d7e969672f02376ee01573122.png

Gyazo - 52c7740cb693d10b954bb3c9ffb9a21f.png

Gyazo - 79eac5253d08551b1bb0d199674d6fc5.png

Gyazo - 7ce4ba79b36f0a532a4e52aca4a7e1a0.png

Misschien een niet onbelangrijk detail, mijn computer staat op LOCAL JAPAN. Dit omdat ik vaak Japanse programma's gebruik en dat die anders onbruikbaar zijn. Hoewel de hardeschijf voorheen wel werkte met de Japanse local.

Bedankt voor het lezen, hopelijk kan iemand me helpen!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dag Kiyo,

Wordt je HDD herkent in schijfbeheer onder 'volume' ? En wat is de 'status' ? In schijfbeheer kom je als volgt:

Druk Windows-toets + R, typ in diskmgmt.msc en druk op Enter.

Aan je screenshots te zien, kan het misschien geen kwaad om eens te kijken op het internet of je daar geen drivers handmatig kan downloaden en installeren voor je HDD want het ziet er misschien naar uit dat je deze moet updaten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

de herkenning van een apparaat geschiedt bij een usb-aangesloten drive in twee fasen: eerst het apparaat voor massa-opslag (de interface van de externe hd) en daarna het schijfstation.

in dit geval blijft de herkenning steken op de eerste fase, en zal de schijf zelf dus per definitie niet in schijfbeheer komen.

vandaar mijn vraag welke interface gebruikt is, zolang je dat niet weet kan je geen driver bepalen.

overigens: elke windows vanaf w2k heeft standaard drivers aan boord voor dit soort interfaces.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Falstring: Mijn schijf zit aan de PC gekoppeld door middel van USB-kabel, maar heeft ook nog een externe (?) voeding.

Tis deze schijf die ik heb TOSHIBA SP.CANVIO 3,5'' 2TB BK/WH bij Vanden Borre: Ruime keuze, makkelijk vergelijken en kopen

@Thedarkness: Dit is wat ik krijg Gyazo - c4851fdc4088115aae6af0649b71167e.png

Hij zit er dus niet bij. Normaal staat hij er als E:\ maar nu niet dus.

Ik heb enkele drivers van de site van Toshiba gehaald (een voor USB 3.0 en een andere waarvan ik de naam vergeten ben). Het punt is dat er heel veel downloads zijn voor drivers op de website van Toshiba en ik weet niet of het zinvol is ze allemaal te gaan downloaden, ofwel?

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.