Ga naar inhoud

Geen draadloos internet meer sinds blikseminslag, wel via kabel.


larissa

Aanbevolen berichten

Afgelopen dinsdag is bij ons de bliksem ingeslagen. Zowel router als modem waren stuk. Mijn laptop stond aan, maar tijdens de inslag klapte deze er ook uit. Hij ging daarna echter meteen weer aan (na 5 min raar flikkerend scherm) en deed het gewoon zoals hij zou moeten doen, dus ik ging niet uit van een probleem. Vandaag hebben monteurs van de Ziggo echter een nieuwe modem etc geplaatst. Op elk apparaat in huis doet het draadloos internet het nu weer, maar mijn eigen laptop pakt hem niet. Geeft aan dat er een probleem is. Hij pakt internet wel via de kabel. Monteur gaf aan dat ik misschien mijn netwerk drivers moest updaten, maar deze zijn up-to-date en 2 dagen geleden pakte hij de router wel nog gewoon, dus dat kan het niet zijn neem ik aan.

Ik vind het raar dat hij internet nog wel gewoon via de kabel pakt. Kan dit probleem alsnog door de blikseminslag komen? Kan ik hiermee naar de verzekering?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Blijkbaar heb je een forse inslag gehad. Dat geeft hoge pieken op je netspanning, maar ook via de lucht zal de veldsterkte flink opgelopen zijn. Dat kan je laptop beschadigd hebben, maar hoeft natuurlijk niet.

Is het icon voor je wifi beschikbaar in de tray. Kun je je netwerk zien. Mss moet je het ww opnieuw ingeven. Lukt het allemaal niet, dan zul je hem moeten laten repareren en pas daarna kun je naar de verzekering, denk ik. De verzekeraar zal immers zeker willen weten dat het defect door de bliksem is veroorzaakt en niet zo maar een softwarefout is. De uitspraak van je reparateur kan ook een rol spelen denk ik. Laat hem dus op de rekening aantekenen dat het defect waarschijnlijk een gevolg is van de blikseminslag. Voeg ook de info over je vernieuwde router en modem bij.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.