Ga naar inhoud

Geen rechten om krachtige grafische processor te gebruiken


ElvisFannetjeh

Aanbevolen berichten

[h=2]Ik probeerde sims 2 op te starten door rechtermuisknop "uitvoeren met grafische processor" (ik heb er twee) en dan staat er standaard bij de intel grafische kaart dus ik druk op "Krachtige NVIDIA-processor" en dan krijg ik de melding: U hebt geen rechten om de grafische processor in dit menu te selecteren".

Terwijl ik wel alle rechten heb.

Ik heb al geprobeerd om bij NVIDIA configuratie de standaard voor sims 2 op NVIDIA te zetten en dat lukt ook niet, want bij de snelkoppeling staat het standaard nog steeds op Intel.

Wat kan ik doen om dit op te lossen?

Op internet heb ik al gekeken, maar ik zie nergens een oplossing behalve misschien BIOS, maar ik weet echt niet hoe ik daar geraak en het lijkt mij beter er niet in te prutsen.

Hopelijk kan hier mij iemand helpen.[/h]

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee, het is een ander probleem. Ik zal in dat ander topic meteen reageren. Dat probleem is namelijk opgelost maar ik dacht dat ik het topic al had gesloten omdat ik zei "merci voor de hulp". Ik zal er straks reageren. Dat topic gaat over het grafische probleem dat ik had in de sims wat nu is opgelost (meer uitleg straks in het andere topic).

Dit is een ander probleem. Anders had ik wel verder geschreven in het andere topic, maar dat staat los van dit. (zie mijn eerste bericht)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee, het is een ander probleem. Ik zal in dat ander topic meteen reageren. Dat probleem is namelijk opgelost maar ik dacht dat ik het topic al had gesloten (met de knop opgelost) omdat ik zei "merci voor de hulp". Ik zal er straks reageren. Dat topic gaat over het grafische probleem dat ik had in de sims wat nu is opgelost (meer uitleg straks in het andere topic).

Dit is een ander probleem. Anders had ik wel verder geschreven in het andere topic, maar dat staat los van dit.

Ik wil gewoon weten waarom ik die melding krijg terwijl ik toch alle rechten heb. Ondertussen heb ik bij nvidia configuratie kunnen aanduiden om alles op de computer met nvidia te draaien (ik kan zien of nvidia draait of niet) en dat is gelukt, maar als ik toch nog eens specifiek op nvidia kaart gebruiken klik, krijg ik nog steeds die melding. En soms ook weer niet (na heropstart computer).

Ik zou graag weten waarom ik die melding krijg want ook al krijg ik ze niet altijd en hoef ik er niet op te klikken om de juiste kaart te gebruiken, er klopt duidelijk iets niet met mijn laptop.

Ik ben op mijn gsm aan het typen en in kon blijkbaar het bericht niet meer wijzigen. Ik was wat nieuwe dingen vergeten zeggen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Normaal gezien als je in het Nvidia configuratiescherm de Sims hebt toegevoegd onder de categorie "deze grafische kaart voor deze toepassing gebruiken", zou er geen probleem mogen zijn, los staand van de foutmelding die je krijgt...

Wat je ook eens kan proberen is in je BIOS instellingen gaan en daar je Nvidia GPU als primaire videokaart instellen en bijgevolg, indien nodig, via Apparaatbeheer de Intel grafische kaart (even) uitschakelen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat eerste had ik gedaan, maar het bleef standaard op intel. Ik heb aangeduid bij configuratie dat alles met nvidia moet draaien en nu staan alle programma's standaard op nvidia.

Dus het probleem is niet dat nvidia niet gebruikt wordt. Dat heb ik in orde gekregen.

Ik vraag mij gewoon af waarom ik nog steeds die melding krijg. Ik wil dat niet gewoon negeren want ik moet toch alle rechten hebben op mijn eigen laptop.

Hoe geraak ik trouwens in BIOS?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij HP meestal bij het opstarten snel achter elkaar op de Escape toets tikken, daarna druk je op F10.

Van zodra je in je BIOS bent, staat onderaan het scherm instructies hoe je opties kunt in- en uitschakelen bijvoorbeeld. Ook zal er bijstaan hoe je dan aangepaste opties opslaat. Om terug uit je BIOS te gaan, volstaat het meestal (na het opslaan) om terug op de Escape toets te drukken. Nu start de PC weer op in normale modus.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weken later...
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.