Ga naar inhoud

geluid bij shift- en capslock


vaes

Aanbevolen berichten

Betreft : laptop ACER ASPIRE E1-771G met Windows 8.1

Om aan te geven dat je op hoofd- of kleine letter staat zie je geen lichtjes branden, maar er komt wel een biepgeluid - dit is ingesteld via configuratiescherm - toegankelijkheidscentrum- toetsenbord eenvoudiger in gebruik maken - wisseltoetsen inschakelen.

Dit heeft een tijdje gewerkt, maar plots HOOR IK GEEN BIEPGELUIDJE meer, hoewel bovengenoemde instellingen onveranderd gebleven zijn. Hoe zou dit komen ?? (andere geluiden werken wél normaal).

Met dank,

Vaes

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dag Vaes,

1) Misschien kan je eens proberen om ongeveer 5 seconden de numlock-toets in te houden.

2) Het kan ook een hardware matig probleem zijn, kijk hier maar:

"Het geluid komt echter niet uit de aangesloten luidsprekers, maar direct uit een klein speakertje binnenin de pc-kast. Deze wordt ook gebruikt voor de piepjes bij het opstarten, maar verder gebruiken de meeste moderne programma’s dit speakertje nauwelijks. Daarom wordt dit kabeltje door sommige (slordige) fabrikanten niet meer aangesloten bij het in elkaar zetten van de pc.

De enige optie om dit euvel te verhelpen is de computer open te schroeven en het benodigde kabeltje alsnog aan te sluiten. Dit is overigens een erg precies klusje, waarbij je erg moet oppassen dat je geen andere kabels lostrekt. Ook is het vaak flink zoeken op het moederbord om de juiste aansluitplaats te vinden. Vraag bij twijfel zeker assistentie van iemand met computerervaring!"

(bron; http://www.computereasy.nl/tips-en-tools/windows/geluid-bij-caps-lock-werkt-niet/2424/)

Ookal heeft dit in het verleden nog gewerkt, het is een mogelijkheid en misschien wel de moeite waard om eens te onderzoeken.

3) Een derde optie is eventueel resetten naar een herstelpunt in het verleden.

4) Als dit zou werken, is er dus een softwarematig probleem. Je kan misschien al eens proberen om met CCleaner en/of AdwCleaner je systeem op te schonen (mag zelfs 2x na elkaar), kleine bestanden (zoals malware) kunnen namelijk zulke (kleine) probleempjes veroorzaken.

Hopelijk heeft dit al iets bijgebracht tot het oplossen van het probleem.

aangepast door Thedarkness
Link naar reactie
Delen op andere sites

Dank voor de diverse suggesties!

oplossing 1) heb ik al uitgeprobeerd voor 2) en 3) moet ik zeker assistentie hebben en zal ik mij er persoonlijk niet aan wagen.4) cc cleaner zou ik wel eens kunnen installeren.

Alvast dank voor de moeite; Ik laat het probleem even rusten tot ik assistentie vind.

Vaes

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dag Vaes,

Als het een hardware probleem zou zijn, zou ik het ook overlaten aan iemand die er iets van kent, maar een systeemherstel uitvoeren is helemaal niet zo moeilijk en gevaarlijk als het lijkt. ;-)

Je zet je systeem als het ware terug naar hoe het was op een bepaald tijdstip in het verleden (in dit geval naar een tijdstip waar het biepje wel nog te horen was bij het indrukken van Shift en Caps Lock). AL je bestanden blijven ongewijzigd.

Moest je je dus toch bedenken, je kan een herstelpunt terugvinden, aanmaken of naar terugkeren via het volgende pad:

Ga naar Configuratiescherm (intypen bij Start) > Systeem en Beveiliging > Systeem > (normaal in de linkerkolom) Geavanceerde instellingen > tablad Systeembeveiliging

Nu zou je dit moeten zien: (klik op de afbeelding om groter te maken)

post-27652-1417705885,4196_thumb.jpg

Klik op Systeemherstel, klik op Volgende tot je aan het volgende scherm komt (zie hieronder). Vink 'meer herstelpunten weergeven' aan & kies voor een herstelpunt dat een tijdstip heeft van wanneer het probleem zich nog niet voor deed.

post-27652-1417705885,4555_thumb.jpg

Klik daarna op Volgende en klik dan op Voltooien. De reset zal automatisch starten.

Als je nog verder vragen zou hebben, mag je deze natuurlijk nog steeds stellen, anders kan je dit topic reeds afsluiten. ;-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.