Ga naar inhoud

hallo,


Aanbevolen berichten

goedendag, ik heb al een jaar of 5 inmiddels dezelfde computer(Compaq sr5000) ik gebruik hem dan ook die 5 jaar iedere dag geruime tijd. nou is hij de laatste tijd trager aan het worden, ik heb al verschillende (betaalde) programma's gedownload om hem sneller te maken, ook heb ik er al verschillende keren iemand na laten kijken die er verstand van had, maar ik merk dat hij bijna met de dag trager wordt. nu woon ik net op mezelf en heb ik het niet (super) breed, en heb ik niet de mogelijkheid om een nieuwe of anderen aanschaffen. maar vind het super vervelend dat hij zo traag wordt, ik zit soms de hele dag op internet (youtube-google-radio-films downloaden-game enz.) bijv. hij doet bijv. bij youtube ook iets apparts, sommigen filmpjes doen het gewoon goed, sommigen alleen zonder geluid,sommigen helemaal niet. ik begrijp er niks van.zo ook met google blijfd hij vaak hangen. heefd iemand miss tips/info hoe ik dit kan oplossen of voorkomen.^

ik heb ong. zo'n drie maanden geleden een nieuwe tv gekocht. een Toshiba van ong. 110 cm. die heeft een vga aansluiting wand mijn pc heeft geen hdmi. uiteraard is de beeld kwaliteit dan minder goed als met hdmi, maar filmpjes op youtube-google enz... stotteren en blijven hangen. kan geen films kijken wand dan blijfd hij ook hangen. nu heb ik totaal geen verstand computers, maar volgens mij is het mogelijk een anderen videokaart of dergelijks in de pc te zetten? ik heb op verschillende sites gekeken onder andere ook chinese webshops (heel goedkoop) en ik vind hardware (videokaarten) in alle prijsklasses zoals ik al zei heb ik er totaal geen verstand van, en zegd een merk of typenummer mij niks. nu is mijn vraag is het dus mogelijk om op een goedkope manier bijv. een algemene nieuwe videokaart te bestellen en die er in te zetten en hdmi aansluitingen. waar moet ik op letten en kan iedere kaart er gewoon in en dan is hij beter of komt er meer bij kijken is het de moeite waard?zijn chinse onderdelen ook prima?kan ik dat gewoon zelf doen? ik hoop dat iemand mij hiermee kan helpen! btw ik heb al verschillende keren de pc helemaal leeg laten maken en de nieuwste drivers en updates van alles laten geven)

info over mijn computer staat op deze site. zo een heb ik dus >

Compaq Presario SR5000 PC series specifications - HP Home & Home Office Products

MVG. rick hermus

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dag Rick,

Die verschillende programma's die je een snellere PC beloven al dan niet betalend zorgen heel vaak juist voor nog meer problemen.

De beste oplossing om je systeem terug héél vlot te laten werken is de PC terug naar fabrieksinstellingen te zetten d.m.v. een herstelpartitie of cd/dvd indien aanwezig of in je bezit.

Je moet dan wel eerst van alle eigen bestanden ( foto's, muziek, documenten,....) een backup maken en achteraf geïnstalleerde programma's opnieuw installeren.

Zie je bovenstaande niet zitten kunnen we alvast eens kijken of malware voor een stuk zorgt voor het trager worden van.........

Voer dan onderstaande uit:

Download 51a5f5d096dae-icon_RSIT.pngRSIT van de onderstaande locaties en sla deze op het bureaublad op.

Hier staat een beschrijving hoe je kan kijken of je een 32- of 64-bitversie van Windows heeft.

Dubbelklik op RSIT.exe om de tool te starten.

  • Windows Vista, 7 en 8 gebruikers dienen de tool als "administrator" uit te voeren door middel van de rechtermuisknop en kiezen voor Als Administrator uitvoeren.
  • Vervolgens wordt de "Disclaimer of warranty" getoond, klik vervolgens op "Continue"
  • Wanneer de tool gereed is worden er twee kladblok bestanden geopend genaamd "Log.txt" en "Info.txt" .

RSIT Logbestanden plaatsen

  • Voeg het logbestand met de naam "Log.txt" als bijlage toe aan het volgende bericht. (Dit logbestand kunt u tevens terug vinden in de map ""C:\\rsit")
  • Het logbestand met de naam "Info.txt" wat geminimaliseerd is hoeft u niet te plaatsen. (Dit logbestand wordt enkel de eerst keer bij het uitvoeren aangemaakt).
  • Hoe u een bijlage kunt toevoegen aan het bericht leest u hier.

Bekijk ook de instructievideo.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.