Ga naar inhoud

harde schijf


Aanbevolen berichten

Hoe zet ik een harde schijf over naar mijn computer?

Zal even de situatie schetsen:

Mijn laptop is dus stuk, deze vertoonde al langere tijd problemen. Aangezien het een oud model is, ga ik deze niet laten herstellen.

Nu zou ik de harde schijf willen overzetten naar mijn computer. Ik ben wat aan het googelen geweest en dit zou blijkbaar gaan met een "lege behuizing" en een kabel naar de usb poort.

mijn laptop: IBM lenovo thinkpad X61, deze zou volgens enkele google bronnen (ben niet echt zeker) een 160GB 2,5" SATA harde schijf hebben?

Docking station (lege behuizing): Vind hier een voorbeeld: Conrad 3,5"/2,5" harddisk dockingstation in de Conrad online shop

Iemand een idee of dit werkt? Of iemand dat een bepaald toestel aanraad dat zeker compatibel is? Ik lees bij de commentaren dat er bijvoorbeeld problemen zijn met de aansluitingen, komen niet overeen. Ik weet dus ook niet welke aansluitingen die dingen hebben en de welke de mijne.

Iemand ervaring met deze harde schijven? of een andere oplossing? hoeft niet duur te zijn, harde schijf overzetten en klaar (éénmalig gebruik).

Moest ik toegang tot mijn harde schijf kunnen krijgen kan ik dan alle bestanden zien van mijn laptop? bv bladwijzers in firefox en dergelijke?

alvast bedankt

mvg

Philip

Link naar reactie
Delen op andere sites

In enkele reviews lees ik dat je een SATA HD in je laptop zou hebben zitten, maar voor de zekerheid zou ik ze toch eerst uit de laptop halen die stuk is om zeker te zijn.

Als je HD nog in orde is zou het met zo'n een dockingsstation wel moeten lukken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.