Ga naar inhoud

harde schijf


miguelb

Aanbevolen berichten

Miguelb,

als ik me niet vergis heeft je harde schijf het gewoon begeven. Als een schijf begint te 'tikken' (terwijl hij nog gewoon werkt), dan is dit een slecht teken en dan is het vóór alles nodig van alles wat erop staat en wat je nog wil houden, veilig te stellen op een andere schijf of waar dan ook.

Nu vrees ik dat het gewoon te laat is gezien 'ze niet meer werkt' ...

Je zou nog kunnen proberen (als je dit kan) van ze aan een andere pc aan te gaan koppelen en van daaruit in verkenner naar de schijf te gaan kijken, maar 'k geef je niet veel hoop.

(dit in de veronderstelling dat ze dus 'niet werkt' en dat je er helemaal niks meer mee kan.)

Ik hoop dat jij je bestanden dus al ergens anders dubbel staan hebt, anders ziet het er volgens mij slecht uit... spijtig - maar wacht nog andere antwoorden af, mogelijk weet iemand toch nog een mogelijkheid...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedoel je dat dat ook je backups op die schijf staan?

Probeer ze toch maar eens op een andere computer te gaan aansluiten want mogelijk is het niet de harde schijf, maar je moederbord: alles hangt er van af of het nu je schijf is die tikt, ofwel dat je vier 'tikjes' krijgt via het luidsprekertje.

Je spreekt van vier dus vermoed ik dat het wel eens dat laatste zou kunnen zijn - en dan wordt op het net telkens verwezen naar een 'time system failure',

zoals bv hier (<klik!)

Moest het dus niet je schijf zijn die tikt dan zou die dus nog wel kunnen werken en kan je aan je bestanden nog aan. Dit kan je te weten komen door ze dus aan een andere computer te koppelen.

Als een harde schijf het begeeft dan krijg je niet systematisch vier tikjes, maar gewoon 'af en toe' het tikgeluid (min of meer) te horen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

In hoever ben je vertrouwd met 'het openschroeven van je computer'?

Ik bedoel maar: wij kunnen makkelijk zeggen: hang de schijf eens aan een andere computer, maar als je die zelf niet hebt - of je hebt het nog nooit gedaan - wordt het moeilijk(er)

Misschien kan je dit: op zoek gaan naar iemand die wat van computers af kent en die vragen van je schijf eens aan zijn computer aan te hangen,

ofwel (je weet maar nooit) heb je bij je thuis nog een andere (oude) computer waar jij je schijf kan aan (laten) koppelen

Je kan ook (zoals ik ooit ermee begonnen ben) je computer eens (voorzichtig) gaan open doen en op zoek gaan naar je schijf - die heeft maar twee kabeltjes die er naar toe lopen: de voeding en de verbindingskabel met het moederbord - je kan die gewoon uittrekken (*) en dan de schroefjes van je schijf losdraaien en je hebt je schijf in handen.

Dan ermee naar iemand die ze kan aankoppelen ofwel ermee naar een computerzaak en daar vragen 'of ze nog werkt'...

(*) BELANGRIJK: eerst de stroom uitschakelen natuurlijk (stekker uittrekken) en dan jezelf 'ontaarden' door bv aan een metalen gedeelte van je radiator of aan een waterkraan te gaan 'voelen' - enfin: contact ermee makeno

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.