Ga naar inhoud

Hardeschijven opeens lege mappen in Verkenner terwijl ze er toch nog zijn?


tbeer

Aanbevolen berichten

Ik zit al maanden met een heel raar probleem ..

Ik heb meerdere externe hardeschijven van elk 3 en 4TB (allemaal nog eens extern gevoed EN aangesloten op een usb hub die ook gevoed is) maar van zodra ik er meer dan 2 à 3 wil aansluiten, dan krijg ik opeens het probleem dat ene of enkele van die hardeschijven plots allemaal lege mappen geeft? Rare is .// als ik dan die hardeschijf losloppel en opnieuw aansluit, dan staan de bestanden er opeens weer ...

Nu is dit een enorm irritant probleem want ik wil eigenlijk live backups ervan (doe ik met Cobian Backup) maar als een hardeschijf lege mappen opeens toont, dan word die backup ook leeg ...

Enorm irritant dus ...

Ik heb overal al zitten zoeken naar een oplossing of een oorzaak van dit probleem maar tevergeefs dus ik hoop dat er hier iemand de oorzaak en / of oplossing weet.

Ik heb deze pc:

Productspecificaties HP Pavilion Elite HPE-025be Desktop PC | HP®-ondersteuning

Het maakt ook geen verschil als ik die hardeschijven nu rechtstreeks aansluit op mijn pc, dus zowel usb poorten vooral als achteraan de pc, of via die usb hub ... Het probleem blijft zich maar voordoen, ambetante is dus dat ik momenteel maar 2 externe hd's kan aansluiten, dan doet het probleem zich niet voor ..

Dus het betreft wel USB 2.0 poorten, maar dit lijkt me niet het probleem te zijn? Ik dacht ook eerst aan een stroomtekort maar die externe hardeschijven zijn ook apart gevoed, dus dat lijkt me ook niet het probleem te zijn?

Hopelijk kan iemand me helpen, alvast enorm bedankt!

Link naar reactie
Delen op andere sites

kan zijn dat je pc gewoon niet meer dan twee van die dingen kan verwerken, maar wat daarvan deoorzaak zou kunnen zijn...?

wat je kan proberen (geen garantie dat het werkt, maar wonderen zijn mogelijk in dit wereldje):

-sluit één schijf aan

-ga configuratiescherm-systeembeheer-computerbeheer-schijfbeheer

- geef die schijf een schijfletter ( hij zal dan altijd die (vaste) schijfletter krijgen zodra je hem aansluit)

herhaal dat voor de andere externe schiijven.

Link naar reactie
Delen op andere sites

kijk nou eens goed naar de mogelijkheden op het schermpje van schijfbeheer: daar moet je toch de schijfletter kunnen aanpassen aan jouw wensen als je rechtsklikt op de dan aangesloten schijf.

Ik bedoelde dat eender welke externe zijn eigen letter steeds heeft dus dat lijkt me niet echt het probleem :(

Link naar reactie
Delen op andere sites

oké, duidelijk.

dat zo zijnde, weet ik geen oplossing voor je probleem.

je zou nog eens kunnen proberen of opnieuw installeren van je usbpoorten een oplossing biedt. dat doe je zo:

- koppel alle usb-aparaten af

- configuratiescherm (- systeem - hardware) - apparaatbeheer

- als kruisje voor 1 usb-vermelding, dan openklikken zodat je een reeks usb-dingen ziet.

- selecteer de bovenste ervan, klik rechts en kies voor: installatie ongedaan maken

- werk zo alle usbvermeldingen af

- herstart de pc, waarna alle usb-dingen opnieuw in windows worden geïnstalleerd.

- daarna zouden alle apparaten (een voor een aankoppelen!) weer herkend moeten worden.

(nb: onder sommige windows wordt meteen de poort opnieuw geinstalleerd, dus zonder herstart.

dat merk je wel aan de acties die de pc uitvoert dan. belangrijk: werk wél alle usb-vermeldingen af op die wijze.)

Link naar reactie
Delen op andere sites

oké, duidelijk.

dat zo zijnde, weet ik geen oplossing voor je probleem.

je zou nog eens kunnen proberen of opnieuw installeren van je usbpoorten een oplossing biedt. dat doe je zo:

- koppel alle usb-aparaten af

- configuratiescherm (- systeem - hardware) - apparaatbeheer

- als kruisje voor 1 usb-vermelding, dan openklikken zodat je een reeks usb-dingen ziet.

- selecteer de bovenste ervan, klik rechts en kies voor: installatie ongedaan maken

- werk zo alle usbvermeldingen af

- herstart de pc, waarna alle usb-dingen opnieuw in windows worden geïnstalleerd.

- daarna zouden alle apparaten (een voor een aankoppelen!) weer herkend moeten worden.

(nb: onder sommige windows wordt meteen de poort opnieuw geinstalleerd, dus zonder herstart.

dat merk je wel aan de acties die de pc uitvoert dan. belangrijk: werk wél alle usb-vermeldingen af op die wijze.)

Euhm als ik dit doe, dan zal mijn toetsenbord etc toch ook niet meer werken? Ik zal niet meer kunnen typen dan? En muis?

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.