Ga naar inhoud

HD in laptop is traag en heeft bath sectors


serjo

Aanbevolen berichten

Beste,

Een laptop met Win 7, draait traag.

Alles gecheckt, processor niet extra belast, ram maar voor 45 % in gebruik, maar HD blijft ratelen.

Overgang tussen programma's verloopt zeer traag, HD gecheckt: bath sectors.

Toestel is te jong om op pensioen te gaan, core i5.

Ik wil het toestel voorzien van een nieuwe harde schijf.

Mijn problemen/vragen:

  1. - ik bezit de originele win7 schijven niet (toestel aangeschaft via 'electrocorner') heb wel de productsleutel.
  2. - ik ga dus een nieuwe HD-schijf aanschaffen om deze later intern te kunnen plaatsen.
  3. - werk ik met HD-clone om dit in orde brengen? heeft iemand hiermee ervaring.

mvg

serjo :-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

hd clone hoef je geen succes van te verwachten: die kopieert bit-voor-bit de sectoren op de hd, en als daar slechte tussen zitten blijven de slechte sectoren je vrijwel zeker parten spelen.

als je via een vriend/buurman/kennis of zelf downloaden een gelijke windowsversie (home, home premium, ultimate etc) te pakken kan krijgen, kan je die installeren en met behulp van je eigen code activeren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

He,

Bedankt voor de reactie.

Wat betreft de hd-clone dacht ik ook in die richting.

Maar ...

Ik heb gemerkt dat ik win 7 kan downloaden, hoe maak ik daar echter windows cd's van.

Ik weet niet of ik duidelijk ben, maar éénmaal gedownload op de harddisk van mijn andere pc, staan ze nog niet op een cd waarmee ik kan beginnen aan en installatieprocedure.

Gewoon de bestanden branden op een cd ?!

mvg

serjo

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hello,

Ik heb de win 7 home premium gedownload.

Vervolgens gebrand als iso-bestand op een schijf.

Kan ik deze nu gebruiken als opstartschijf (installatieschijf) voor mijn laptop met de nieuwe hd ?

De productsleutel die op het etiket van de laptop is vermeld, kan ik dan gebruiken wanneer bij de installatie hiernaar wordt gevraagd?

mvg

serjo

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.