Ga naar inhoud

HELP AUB ??? PC start niet , voeding lijkt wel ok ???


gravis06

Aanbevolen berichten

Beste forumvrienden ,

Ik ben echt radeloos.... Ik los graag probleempjes op maar nu zit ik echt vast hoor.

Kijk als ik de PC wil opstarten dan geeft hij wel contact alles lijkt op te starten de cpu-koeling draait zelfs héél even , een halve seconde en valt dan meteen weer stil dat is zo met alles .... behalve de voeding die blijft gewoon door draaien. de schermen doen gewoon niks totaal geen teken van leven daar.

Heeft iemand een idee , heb alles al losgekoppeld en weer aangesloten en zo maar toch weer hetzelfde na heropstarten.

AUB help indien je ook maar iets kan bedenken , ik heb op deze moment absoluut niet de centen voor reparatie , laat staan een nieuwe.

Maar ik heb echt wel mijn comuter nodig ... Wat nu gedaan zeg ??? Je kan niet weten hoe dankbaar ik zou zijn indien iemand een oplossing zou kunnen aanreiken.

iemand ???

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 21
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

ik heb zelf nog eens alles opnieuw gecheckt nu krijg ik hem aan , maar geeft ie CMOS checksum Error defaults loaded

wat nu ? kan iemand me wat verder helpen aub ?

Ben geen hardware expert maar .... heb je het batterijtje op het moederbord al eens vervangen?

Andere mogelijke oorzaken: CMOS CHECKSUM ERROR - DEFAULT LOADED

ok ik zit weer een stap verder ........ nu geeft ie error loading operating system

BIOS of CMOS daar moet je het gaan zoeken.

Misschien toch eerst het batterijtje vervangen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ben geen hardware expert maar .... heb je het batterijtje op het moederbord al eens vervangen?

Andere mogelijke oorzaken: CMOS CHECKSUM ERROR - DEFAULT LOADED

BIOS of CMOS daar moet je het gaan zoeken.

Misschien toch eerst het batterijtje vervangen?

Battery heb ikvervangennu door er 1van mijn buurman in te steken was dezelfde soort dus das goed heb ook datum goed ingesteld en zo , nu geeft ie niet meer die cmos checksum error. Dus bedankt .... maar nu komt ie niet verder dan het eerste scherm waar hij vraagt druk F... om de BIOS te laden en ik kan gewoon in BIOS ..... als ik dan herstart door f10 te drukken ... dan gaat ie iets verder maar dan geeft ie weer een error steek de juiste disk in vraagt hij dan . Ik heb al veel probleempjes gehad , maar wie deze kan oplossen is toch King Dingeling hoor ! jawadde ... ik snap er niks van . hij stuurt me van het ene probleemnaar het andere ... en toch heb ik de indruk dat ie niet "total loss" is ! Maar ik kan ook niet via cd-rom opstarten hoor met windows cd ofzo ? dus het zou eerst moeten zo opgelost worden.

Voelt iemand zich geroepen om zo'n soepje op te lossen ???? zo ja dan ben je 'n held hoor !

iig clarkie jij wordt al uitdrukkelijk bedankt om me toch al een stuk verder te helpen hoor , dat was alvast stap 1 !

Link naar reactie
Delen op andere sites

djuu ...ik moet net vertrekken .... ik ga dit vanavond eens doen allemaalen ik ga zelfs de 2de HDD in de PC unpluggen zodat enkel 1 cdrom en 1HDD op de pc aangesloten zijn wel zorgen dat ik de juiste HDD laat zitten he , die met windows erop. en de externe was er al uit enkel toetsenbord ligt aangesloten voor de moment !

Zeg bedankt en hopelijk tot later ik ga wss vanavond terug een poging doen tot ...hehehe.... pffff das erg hoor , gelukkig kan ik even de laptop gebruiken van dochterlief !

groetjes en hartstikke bedankt hoor !!!

Link naar reactie
Delen op andere sites


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.