Ga naar inhoud

help een halve glas fruitsap op mijn toetsenbord en nu? :-(


evelie

Aanbevolen berichten

Trek de USB-kabel van je toetsenbord uit, hou het ondersteboven en schud voorzichtig zoveel mogelijk van de gemorste drank eruit. Leg het onderste boven weg deze nacht, morgen leg je het zoveel mogelijk in de zon om het verder te laten opdrogen.

De kans is niet onbestaande dat zijn gevolgen gaat hebben in de toekomst.

Link naar reactie
Delen op andere sites

is er een kans dat het terug gaat werken? en een haardroger gebruiken? sommigen thuis beweren zelfs dat rijst de drank opslorpt en dat ik het dus daarom moet leggen. :( en als het terug werkt wat kunnen de gevolgen zijn?

- - - Updated - - -

ps: het is wel toetsenbord van mijn laptop he.... geen gewone toetsenbord van een pc

Link naar reactie
Delen op andere sites

i

ps: het is wel toetsenbord van mijn laptop he.... geen gewone toetsenbord van een pc

Dat had je niet vermeld ... toont weer maar eens het belang aan van de volledigheid van de info ! :dong:

Afsluiten, adapter loskoppelen, batterij (of accu zoals je wil ...) verwijderen en de laptop ondersteboven open leggen met handdoeken onder het toetsenbord. Zeker geen haardroger of gecomprimeerde lucht gebruiken.

Morgen laten verder drogen en het beste hopen: zeker hier is de kans op "blijvende letsels" reëel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het toetsenbord van je laptop kun je eruit halen. Dit zou ik zeker doen!

Op internet kun je vinden HOE je je toetsenbord eruit moet halen. Als je op internet (of youtube) zoekt naar: "removing keyboard <laptop>" en je vervangt "<laptop>" door jouw merk en type laptop dan krijg je hele handige handleidingen.

Dat je rijst gebruikt om te laten drogen, dat kan. Maar let wel op dat je ALLE rijst van tussen je toetsen haalt. Het in rijst laten drogen duurt ongeveer 72 uur voordat je zeker bent dat alles goed droog is.

Ik raad aan om met behulp van stoom (bijv. boven de waterkoker) wat plakkerige sappen te verwijderen. Deze stoom zou als het goed is alleen moeten bestaan uit waterdamp (H2O) en geen suiker- of zoutkristallen meer. De waterdamp is daardoor niet geleidend. Als je daarna je toetsenbord goed droog maakt en terug een paar dagen in de rijst legt is je toetsenbord weer terug schoon.

PS: er zijn ook spuitbussen te verkrijgen van een schoonmaakmiddel speciaal voor viezigheid onder toetsenborden. Maar ik ben de naam kwijt en ze zijn ook best duur. Dit is een vochtige substantie die in een soort schuim veranderd binnen een paar seconden en zo alle viezigheid van onder je toetsenbord naar boven kunnen halen. Het spul is verdampt en droog na 20 seconden. Jammer dat ik niet meer weet hoe het heet....

aangepast door leroy
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo, voor kleverige plekken door de suiker te verwijderen kan je ook doen met een zuiver pluisvrij doekje , licht nat met gedestilleerd water. Gedestilleerd water heeft een zeer hoge elektrische weerstand en laat geen "residu" achter na drogen.

Elke supermarkt heeft dat wel.

- - - Updated - - -

Als je een condensatie droogkast moest hebben, het water in de afvoerbak is ook gedestilleerd maar zit vol pluisjes. Als je dat zorgvuldig filterd door een koffiefilter (papieren) heb je eveneens prima gedestilleerd water.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ooit zelf gedaan met een klassiek tobo: toetsen eruit gehaald en dan met niet bruisend spuitwater en een klein (verf)borsteltje alle sporen wegpoetsen, met keukenrol zoveel mogelijk opdrogen achteraf en laten drogen. (gewoon een nacht je laten openleggen) en het werkte weer als vroeger. (bij mij was het cola - nog gevaarlijker)

evenwel dit: 't was dus een gewoon tobo, ik deed het met een logitech en geen probleem, ik deed het met een tobo van de Lidl (op een andere keer) en kreeg de toetsen niet meer op hun plaats - en zo onhandig ben ik ook weer niet - het werd dus een nieuw tobo...

met een laptop-tobo heb ik geen ervaring

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.