Ga naar inhoud

Help ik kan mijn externe harde schijf niet meer gebruiken


jimmyvr

Aanbevolen berichten

Hey

Mijn externe hdd connect wel met mn laptop maar ik kan er niets mee doen. hy komt niet te voorschijn in 'mijn computer' en er komt geen automatisch afspelen.

ik kan hem enkel zien bij apparaatbeheer bij usb's en daar zegt die dat die perfect werkt??!

bij de laptop van mijn zus komt hy wel in mijn computer maar daar vraagt die om te formateren, maar er staan te veel waardevolle bestanden in.

De laatste tijd heb ik + 2 besturingsystemen opgedownload voor op een andere pc te installeren en ik denk dat mijn pc die nu als boot device ziet.

kan er iemand mee helpen ik gebruik mijn hdd dagelijks en ik kan echt niet zonder die bestanden.

mvg jimmvr

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dag JimmyVr,

Heb je ook al eens geprobeerd om je USB-poorten up te daten met een eventuele vernieuwde driver, of in Apparaatbeheer uit te schakelen ? Van zodra je je PC afsluit, worden deze weer automatisch geïnstalleerd.

Wat je ook kan proberen: druk Windows-toets + R en typ in diskmgmt.msc.

Als je harde schijf toch aangesloten kan worden omdat die toch herkent wordt, zal in die lijst de naam van je schijf verschijnen. Normaal hoef je deze dan te 'initialiseren' en daarna zou je de mogelijkheid moeten hebben om hem te installeren.

Succes, als dit niet werkt, gaan we over naar een volgende stap.

Link naar reactie
Delen op andere sites

je moet in schijfbeheer via rechtsklik op de externe schijf een driveletter toekennen aan die schijf.

- - - Updated - - -

@thedarkness: uitschakelen van usbpoorten heeft op zich geen enkel nut, behalve dan dat je de poort niet meer kan gebruiken. dat blijft ook na herstarten zo!

wat wel kan helpen bij weigerachtige poorten: erop rechtsklikken in schijfbeheer, kiezen voor 'installatie ongedaan maken' cq 'verwijderen', en dan zal een herstart de poorten opnieuw installeren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

In schijfbeheer is te zien dat die in het RAW formaat staat en dat is meestal geen goed nieuws.

Heb je de schijf altijd verwijderd via de functie " hardware veilig verwijderen"?

post-23245-1417705892,32_thumb.jpg

oke nu komt hem tevoorschijn als ik hem aansluit maar nu staat er op dat ik hem moet formatteren voor ik hem kan gebruiken?

Formatteren betekent alle bestanden weg.

Probeer eerst eens of je met een Ubuntu live cd bestanden kan recuperen.

Download via deze link en brand het bestand op een schijfje via de functie "image branden" in je brandsoftware.

Plaats de cd/ dvd dan in je cd-rom en herstart je computer.

Op een gegeven moment zie je de tekst " druk op een willekeurige toets om op te starten vanaf cd of dvd" verschijnen, druk dan bijvoorbeeld op de spatiebalk.

Kies voor uitproberen en zeker niet voor installeren.

Zo start je op vanaf die schijf en kijk dan of je nog bestanden kan redden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.