Ga naar inhoud

hoofdletter of niet


vaes

Aanbevolen berichten

Een vriend kwam hier met zijn nieuwe laptop ACER INTEL CORE i5 3230 M - aspire E1-771G. Windows 8

Probleem: op het toetsenbord kon je nergens zien of "caps lock" voor hoofdletters was ingeschakeld of niet. Op mijn eigen desktop pc Hp dc 5700 zie je dat op het toetsenbord een groen lampje brandt onder A als de hoofdletters zijn ingeschakeld. Hoe kan je bij bovenvermelde ACER zien dat hoofd- of kleine letters zijn ingeschakeld ??

Met dank,

Vaes

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je vriend is mogelijk een beetje te impulsief geweest bij zijn aankoop en ik begrijp perfect dat wanneer je jaren gewoon bent geweest om zo'n indicator / aanwijzing te hebben zijn plotse afwezigheid inderdaad als een gemis kan worden ervaren, maar anderzijds ga ik ervan uit dat dat na een tijdje wel zal wennen. ;-)

Het ene model is nu eenmaal rijkelijker uitgerust dan het andere, daar kunnen we niet omheen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo, voor invoeren van paswoord is dat best vervelend. Ik heb op mijn Acer ook geen aanduiding van caps-lock en mum-lock, maar in win8.1 kan je daar een geluidje aan koppelen. "hoog piepje" is ingeschakeld "laag piepje" is uitgeschakeld.

Ik heb eens gezien dat er ook een kleine App bestaat die op de taakbalk aangeeft of caps-lock en/of num-lock in of uitgeschakeld is. Maar dat wordt zoekwerk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Asus, inderdaad, alles went: ik zit bvb sinds 3 weken met mijn been in het gips en het begint al aardig te wennen, maar toch..... Leono, ok, je merkt het vanzelf, maar dan is het al te laat! De oplossing ligt waarschijnlijk bij Guy, maar hoe kan je daar in jouw geval een geluidje aan koppelen?

Intussen zocht ik op een site van ACER en daar vond ik de bevestiging dat in Windows 8 geen indicators voor Num en Caps Lock beschikbaar zijn, maar dat je een geluidssignaal kan activeren wanneer u op de toets drukt, als volgt:

configuratiescherm - toegankelijkheid - wijziging werking toetsenbord - wisseltoetsen inschakelen - OK

Ik kan het zelf niet uittesten, maar signaleer het aan mijn vriend. Misschien kan iemand van jullie het ook eens uitproberen.

Toch nog een vraagje: Is dit specifiek voor het merk ACER of voor Windows 8 in het algemeen(dus bij alle merken) ?

Vaes

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo, Ja Asus dat was iets dergelijks . Voorzover ik weet heeft win8(.1) nog steeds een onhebbelijkheid van soms num-lock niet in te schakelen bij opstarten. Blijkbaar is dat nog steeds niet opgelost.

Wat caps-lock betreft weet ik niet.

Met dat hoge of lage piepje is voor mij voldoende zo, ben ik aan gewoon nu

Link naar reactie
Delen op andere sites

Toch nog een vraagje: Is dit specifiek voor het merk ACER of voor Windows 8 in het algemeen(dus bij alle merken) ?

Ik heb net een paar websites van andere fabrikanten bezocht en uit die bezoeken blijkt duidelijk dat het-niet-aanwezig-zijn van deze indicator geen typisch Windows 8 fenomeen is, maar dat dit gegeven (zoals reeds eerder aangehaald) typisch is voor dit Acer model ... zo heb je bij diverse andere merken wel zo'n indicator op een laptop die €200 goedkoper is ... denk dat we het kunnen houden op de politiek van de fabrikant zelf. ;-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.