Ga naar inhoud

ik vervang mijn powerline devolo500 door devolo650 moet ik instellingen pc verander


robocop67

Aanbevolen berichten

beste

ik heb onlangs via jullie een netwetwerk aangelegd met de powerline devolo 500 duo ( 3 stuks ) omdat ik whoppa heb bij telenet en dus 160MBS ethenetsnelheid heb en de devolo 500 begrensd is op 100mbs ethetnetsnelheid , heb ik de de 650 triple gekocht voor dan op ethetnetsnelheid van 1000MBS te zitten en dus aan maximale snelheid te kunnen downloaden.

ik had bij de 500 instellingsproblemen met de printer met netwerkkaart voor te kunnen printen , die gaan nu hopelijk toch niet terug komen als ik de adapters switch van 500 naar 650 want ze zeggen dat de devolo 200/500/650/1200 allemaal compatibel zijn.

deze vraag want ik wil geen printer problemen meer zoals toen , nu dat alles goed werkt met de canon pixma mx 515.

weet hier iemand meer over ?

dus normaal gewoon adapters uit stekker nemen en de nieuwe der insteken klopt dit ???

mvg

robocop

Link naar reactie
Delen op andere sites

heb ik de de 650 triple gekocht voor dan op ethetnetsnelheid van 1000MBS te zitten en dus aan maximale snelheid te kunnen downloaden

Dat is gewoon larie.

Je kan maximaal 600 Mbps halen en dat is nog theoretisch want in praktijk zal je dat ook niet halen.

Je kan powerline niet met elkaar gebruiken wel samen laten werken.

Dus 3 powerline 500 + 2 powerline 650 waarvan minstens 1 van elk rechtstreeks verbonden is met de router.

De powerline hoeft niet aan de router geplaatst worden want dat kan ook op de switch of zo zolang deze maar verbonden is met de router.

Trouwens is de netwerkkaart van de printer meestal 100 Mbps.

aangepast door stegisoft
Link naar reactie
Delen op andere sites

de bedoeling is op de router nen devolon 650 aan 1000mbs ethernet en aan de computer de andere zodat ik terug volledig gebruik heb van mijn whoppa aan 160Mbs ipv 100Mbs nu , zodat ik op bepaalde snelle sites snel kan downloaden, dat is alles maar als ik de 2 adapters plaats moet er in de pc dan iets aan de instellingen veranderen voor de printer , ik denk het niet maar ben niet zeker. 2 van de develon 500 komen dan in de slaapkamer.

de develons werken wel allemaal met elkaar zowel de 200 , 500 , 650 en de 1200 maar het gaat om de instellingen van de printer in de pc of dat dat hetzelfde blijft want dat was de vorige keer een soep om in te stelle,

mvg

robocop

Link naar reactie
Delen op andere sites

de adapters zijn geleverd en werken zeer goed de 650mbs met ethernetsnelheid 1000mbs is inderdaad compatibel met de 500 mbs en ethernet van 100mbs , mijn speedtest is van 98 mbs naar 158 mbs gegaan en bij de echte test het downloaden van zware bestanden zoals filmen gaat dit inderdaad een pak vlotter als vroeger , de printer doet zijn werk ook nog goed er is niets veranderd aan instellingen door de veranderingen in de pc . Dus alles dik in orde hier.

bedankt voor de support stegisoft en tot de volgende

zaak gesloten

mvg

robocop

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.