Ga naar inhoud

Inktcardrige G85 laten vullen


carambole

Aanbevolen berichten

Ik heb die printer van 't stort gered.Die man draaide zijn geprint blad telkens om om zuinig te zijn.Gevolg al die rollen slipten.Met haken en ogen heb ik die rollen gereinigd.Printer print zeer goed,usb 1 maar ik ben ook geen rappe.

Ik verschiet wel een beetje wat een kleurenpatroon (78) kost.Bij eBaye kan men zelfs inktpotjes kopen om bij te vullen.In mijn krantenwinkel wil ik ze binnenbrengen.

Dit is nog geen druppelteller maar waarom zijn sommige patronen niet volledig gevuld ?-Dat is consumentenbedrog.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Leuke video.

Wat betreft garantie: Dat risico durf ik bij de huidige prijzen wel te nemen. Bovendien, moet je maar afwachten of er bij klachten wel goed wordt gereageerd. Garantie hebben is één, maar onder garantie iets gedaan krijgen bij printers is twee.

Ik vul(de) altijd zelf (alleen ervaring met HP). Daarom nog enkele bijkomende opmerkingen:

Hoe ik ook mijn best doe, er komt altijd inkt aan mijn handen. Geen ramp, maar vaak ook geen gezicht.

'n Patroon kun je niet onbeperkt hervullen. Soms gaat hij de derde keer al stuk (en dan natuurlijk net na het vullen)

Als je ongeduldig bent en een te ver leeggeprinte cartridge na hervullen te snel in bedrijf neemt, kan dat oorzaak van defect zijn. Volgens mij komt dit doordat het piezo elementje zijn energie niet kwijt kan als er geen demping door "inktdoorstroming" is. Dus een poos, mss wel enkele uren, wachten totdat de inkt zich goed tot in de piezokop heeft verplaatst.

Al met al ben ik altijd een poosje bezig een patroon weer "goed" te krijgen.

De laatste tijd ben ik wat slordig en gebruikte ik inkt, die voor andere cartridges bedoeld was. Ook niet handig.

Ik ben goed tevreden over inkt van het merk "Start" en setjes van "printwinkel.nl (al lekken de flesjes van de laatste snel omdat ze vlak in het setje liggen. Dat geeft ook weer gebras)

Om bovenstaande redenen koop ik steeds gemakkelijker een nieuwe patroon.

Mijn zoon heeft een Canon. Zo een die je met een injectiespuitje kunt hervullen. Daar zit echter een addertje onder het gras: de gemiddelde injectienaald is te kort om in het juiste compartiment te komen.

aangepast door Veng
Link naar reactie
Delen op andere sites

Vroeger gebruiker geweest van namaak- inktpatronen en het heeft ook een hele tijd goed gegaan tot .... ja inderdaad de printer door de slechte(re) kwaliteit van inkt het niet meer deed.

Printer was nog in garantie maar door het gebruik van die patronen geen garantie gekregen.

Ook zijn er op het forum al een aantal leden de revue gepasseerd die door namaak of bijvullen een defect aan de printer kregen.

Nu gebruik ik al verschillende jaren originele patronen en heb geen enkel probleem.

Het is en blijft een keuze die je zelf moet maken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

70 zou een kleuren cartridge kosten.Ik heb er ooit eens een vreemd merk in geplaatst.Het lijkt of die cartridges online worden gecheckt.

Niks dan problemen dan.En zolang die printer aan je pc hangt wil hij niks printen omdat de kleuren op zijn,zelf niks in 't zwart.Ook al is hij 20 j oud.

3000 blz print ik nooit meer,maar af en toe is een must.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je zou eens kunnen proberen om ze te laten vullen: van garantie is duidelijk geen sprake meer en gezien de kostprijs van de printer heb je dan ook weer weinig te verliezen ... hou er wel rekening mee dat het kan fout lopen en je dus een (berekend) risico neemt.

Succes !

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.