Ga naar inhoud

Laptop doet niets meer


Jannes01

Aanbevolen berichten

Hallo,

Mijn Laptop lijkt geheel te zijn overleden.

Hij reageert nergens meer op, en er branden geen lampjes.

Dit is gebeurd na een BIOS update.

De update verliep naar mijn mening geheel goed, liep door alle processen en gaf aan het eind aan dat er opnieuw opgestart diende te worden (automatisch)

Hierna gebeurde dus niets meer.

Naar mijn mening heb ik wel de juiste BIOS versie geupdate, gaat om een ASUS A52F

HELP!

Link naar reactie
Delen op andere sites

inderdaad een verantwoorde tip. maar wel een aanvulling:

houd er rekening mee dat, wanneer de laptop wordt opgestuurd naar asus, je het ding doorgaans terug krijgt met een fabrieksrecovery. oftewel: al je data is foetsie.

tenzij je al een volledige backup hebt: bouw de schijf even uit en hang 'm in of aan een andere pc om je data veilig te stellen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

falstring: Geen idee wat ASUS zal zeggen. Belangrijk zal zijn of er nog garantie is. Als eerste zijn er miss tips hoe te handelen zodat hij niet hoeft te worden opgestuurd. Ik weet niet of er schade kan zijn ontstaan door een verkeerde bios flash. Zo niet, dan kan het misschien opgelost worden door opnieuw te flashen. Ik zag hier dat het soms mogelijk is via USB te flashen. ASUSTeK Computer Inc. -Support- Dit ging echter om een gewone PC. Voor deze laptop zal dat even uitgezocht moeten worden, maar dat weten ze natuurlijk bij ASUS.

Mss. valt het mee, mss valt het tegen. Het is nog te vroeg om dat te zeggen.

Maar het is waar. Als je iets met data opstuurt, altijd zorgen voor een goede back-up.

Hier vond ik dat ASUS zeg: "* Updating the BIOS may cause the risk does not boot, be sure to make backup job" ASUSTeK Computer Inc. -Support-

Jannes01: Ik vond hier nog een hele procedure om een ASUS te flashen. Misschien staat er nog iets tussen waar je wat mee kunt. (Ik heb het zelf niet doorgeworsteld):

BIOS update guide for ASUS notebooks - READ THIS BEFORE YOU BRICK YOUR MACHINE!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb contact gehad met Asus, en konden me vertellen dat er geen garantie meer op zat (laptop is 4 jaar oud)

Wel kon ik hem opsturen, dit zou €75 euro (onderzoek) kosten), eventuele extra reparatie kosten komen daar nog overheen.

Volgens de man aan de telefoon kon het niet komen door verkeerde BIOS software, en was waarschijnlijk heel toevallig op het moment van flashen mijn MOBO overleden.

Wanneer dit het geval zal zijn, is mijn laptop denk ik financieel total loss...

Lijkt mij sterk dat dit gebeurd is maargoed... heb alle stroom al van de laptop gehad, netstroom, accu en batterij, maar nog geen teken van leven.

@Veng de link heb ik weinig meer aan omdat de laptop ook niet wil opstarten naar de BIOS

aangepast door Jannes01
Link naar reactie
Delen op andere sites

Toeval bestaat natuurlijk, maar ik denk toch eerder dat er iets met de flash zelf is misgegaan. Flashen is niets anders dan nieuwe software in 'n geheugenchipje zetten. Dat geheugenchipje kan natuurlijk de geest gegeven hebben. Probleem met laptops is dat je meestal zo veel moet sleutelen om ergens bij te komen.

Wat betreft de kosten: die € 75 euro onderzoekskosten worden normaliter wel van de reparatieprijs afgetrokken, maar dan nog zullen de kosten relatief hoog zijn. Al kost een nieuwe ASUS toch al gauw > € 600. 4 Jaar oud is echter ook al een hele leeftijd. Vooral omdat laptops toch al niet bij de snelste behoren. Afhankelijk van hoe bedreven en gedreven je zelf bent om er iets aan te doen zul je moeten beslissen: nog als uitdaging energie in je oude laptop stoppen of een nieuwe kopen. Een tweede hands mobo vinden zal ook wel een probleem zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.