Ga naar inhoud

Laptop Trilt


Aanbevolen berichten

Sinds een week geleden begon mijn laptop raar te trillen en veel geluid te maken als ik hem iets te hard beweeg, hij werkt dan nog wel maar ik heb schrik om hem aan te laten dus zet ik he zo snel mogenlijk uit, het trillen komt van net onder mijn ventilator (ik heb een MSI GE70 met Windows 8.1) en ik weet niet wat het is dat het veroorzaakt, ik heb vanalles liggen zoeken maar ik vind niets. Ik heb u ook mijn processor liggen bekijken en heb iets raars gezien of is dit normaal?

Gyazo - 9f4e321ef58953489f03a70dfa9dfcd5.png

Hij zegt Maximumsnelheid 2.40 GHz en zegt snelheid 3.27 GHz, is dit normaal en als dit niet zo is kan dit het getril veroorzaken? Ik hoop dat jullie me kunnen helpen ik heb de laptop nog maar een half jaar en ik wil hem liefst niet al binnen moeten doen nu net als het vakantie is.

aangepast door primedelta
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo, een laptop moet op een harde ,vlakke , stofvrije ondergrond staan als hij aanstaat. Geen enkele laptop vindt het leuk als je hem ergens tegenaan stoot, staat hij aan, dan is dat nog 10 keer erger.

Het enige dat een vibratie , al of niet met vreemd geluid, kan veroorzaken is de ventilator en de HDD. Hou dat dus goed in het oog als je dat nog voorhebt. Daar hij nog in garantie is , zelf er niet aan prutsen en er eens mee naar de computerwinkel gaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kan je een link naar een Speccy-logje posten, liefst geproduceerd wanneer je de laptop reeds enige tijd gebruikt ? ...

Download en installeer Speccy.

Speccy is er ook in Nederlandstalige versie, bij de installatie (of update) kan je de taal wijzigen van Engels naar Nederlands ... als je op het driehoekje klikt, krijg je een uitrolmenu waarin je Nederlands kan selecteren.

Wanneer, tijdens het installeren van Speccy, de optie aangeboden wordt om Google Chrome of Google Toolbar "gratis" mee te installeren dien je de vinkjes weg te halen, tenzij dit een bewuste keuze is.

525a111b37ea3-Speccy.PNG

Start nu het programma en er zal een overzicht gemaakt worden van je hardware.

Als dit gereed is selecteer je bovenaan "Bestand - Publiceer Snapshot" en vervolgens bevestig je die keuze met " Ja ".

In het venster dat nu opent krijg je een link te zien, kopieer nu die link en plak die in je volgende bericht. Zo krijgen we een gedetailleerd overzicht van je hardware.

Meer info over deze procedure lees je HIER.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo, een laptop moet op een harde ,vlakke , stofvrije ondergrond staan als hij aanstaat. Geen enkele laptop vindt het leuk als je hem ergens tegenaan stoot, staat hij aan, dan is dat nog 10 keer erger.

Het enige dat een vibratie , al of niet met vreemd geluid, kan veroorzaken is de ventilator en de HDD. Hou dat dus goed in het oog als je dat nog voorhebt. Daar hij nog in garantie is , zelf er niet aan prutsen en er eens mee naar de computerwinkel gaan.

Ik weet dat, en ik bedoel niet aanstoten, ik bedoel gewoon hem nog maar te hard aanraken, oppakken om te verplaatsen of elfs te hard op de toetsen van het toetsenbord duwen zorgt ervoor dat min laptop dit doet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De temperaturen zien er alvast goed uit.

Gezien de leeftijd van de laptop is het aangewezen dat je contact opneemt met de verkoper of rechtstreeks met de fabrikant voor een nazicht / herstelling onder garantie.

Speel op veilig en stel al je persoonlijke bestanden die je wil behouden (bladwijzers, foto's, documenten, contactpersonen, ... ) veilig op een externe harde schijf voor je de laptop retourneert.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De temperaturen zien er alvast goed uit.

Gezien de leeftijd van de laptop is het aangewezen dat je contact opneemt met de verkoper of rechtstreeks met de fabrikant voor een nazicht / herstelling onder garantie.

Speel op veilig en stel al je persoonlijke bestanden die je wil behouden (bladwijzers, foto's, documenten, contactpersonen, ... ) veilig op een externe harde schijf voor je de laptop retourneert.

Is 80 graden voor de processor normaal? zo warm was hij de vorige keer dat hij trilde.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je de laptop foutief gebruikt (bijvoorbeeld als "schootdier" ...) of hem intensief belast (gamen ...) dan is het mogelijk dat je dergelijke temperaturen bereikt ... en dan is het ook vrij normaal dat de ventilator op volle snelheid draait, wat kan gepaard gaan met trillingen.

Als je je twijfels hebt omtrent het stofgehalte dan kan je dit best (laten) controleren, zie ook deze handleiding.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.