Ga naar inhoud

Laptop valt steeds in slaapstand


Janien1005

Aanbevolen berichten

Mijn Toshiba laptop (C55-A-1N9) valt op dit moment steeds uit. Het scherm flikkert dan een keer en wordt daarna zwart. De laptop staat dan in slaapstand, en als ik weer op de aan-uit knop druk, gaat hij meteen weer aan, ik typ het wachtwoord in en alle programma's staan no. Maar na zo'n 10 seconden gebeurt er precies hetzelfde. Tijdens het typen van dit verhaal is hij al zo'n 10 keer uitgevallen. Het verschilt wel hoe lang het duurt, soms valt hij na 2 seconden al weer uit en soms kan ik er een paar minuten op werken. We hebben hem al aangesloten op een extern beeldscherm, maar dan gebeurt er precies hetzelfde. Wat kan er aan de hand zijn?

aangepast door Janien1005
typfout
Link naar reactie
Delen op andere sites

Dag Janien1005,

Welkom op PC Helpforum ! ;-)

Hoe staan de energie-en slaapstand instellingen ingesteld bij je PC-instellingen ? Zou je ook even het volgende willen doen:

Download en installeer Speccy.

Speccy is er ook in Nederlandstalige versie, bij de installatie (of update) kan je de taal wijzigen van Engels naar Nederlands ... als je op het driehoekje klikt, krijg je een uitrolmenu waarin je Nederlands kan selecteren.

Wanneer, tijdens het installeren van Speccy, de optie aangeboden wordt om Google Chrome of Google Toolbar "gratis" mee te installeren dien je de vinkjes weg te halen, tenzij dit een bewuste keuze is.

525a111b37ea3-Speccy.PNG

Start nu het programma en er zal een overzicht gemaakt worden van je hardware.

Als dit gereed is selecteer je bovenaan "Bestand - Publiceer Snapshot" en vervolgens bevestig je die keuze met " Ja ".

In het venster dat nu opent krijg je een link te zien, kopieer nu die link en plak die in je volgende bericht. Zo krijgen we een gedetailleerd overzicht van je hardware.

Meer info over deze procedure lees je HIER.

aangepast door Thedarkness
Link naar reactie
Delen op andere sites

Best ook even controleren of malware aanwezig is en misschien voor die problemen zorgt.

Download 51a5f5d096dae-icon_RSIT.pngRSIT van de onderstaande locaties en sla deze op het bureaublad op.

Hoe je controleert of je met een 32- of 64-bitversie van Windows werkt kan je hier bekijken.

Dubbelklik op RSIT.exe om de tool te starten.

  • Windows Vista, 7 en 8 gebruikers dienen de tool als "administrator" uit te voeren door middel van de rechtermuisknop en kiezen voor Als Administrator uitvoeren.
  • Vervolgens wordt de "Disclaimer of warranty" getoond, klik vervolgens op "Continue"
  • Wanneer de tool gereed is worden er twee kladblok bestanden geopend genaamd "Log.txt" en "Info.txt" .

RSIT Logbestanden plaatsen

  • Voeg het logbestand met de naam "Log.txt" als bijlage toe aan het volgende bericht. (Dit logbestand kunt u tevens terug vinden in de map ""C:\\rsit")
  • Het logbestand met de naam "Info.txt" wat geminimaliseerd is hoeft u niet te plaatsen. (Dit logbestand wordt enkel de eerst keer bij het uitvoeren aangemaakt).
  • Hoe u een bijlage kunt toevoegen aan het bericht leest u hier.

De handleiding voor het gebruik van RSIT kan je HIER bekijken en we hebben ook nog een instructievideo.

Link naar reactie
Delen op andere sites

[ATTACH]35574[/ATTACH]

Hierbij het log.txt bestand

Hoe kan ik controleren of de drivers van mijn systeem up-to-date zijn?

Ik heb nu een ander toetsenbord aangesloten en er is niks meer aan de hand. Zodra ik het toetsenbord van mijn laptop weer gebruik, valt hij weer uit. Het lijkt ook alleen te gebeuren als ik snel typ of toetsen tegelijk indruk? Als ik alle toetsen langzaam afga (om te kijken of het één bepaalde toets is), gebeurt er niets, maar als ik een zin begin te typen, gaat hij meteen weer flikkeren.

log.txt

Link naar reactie
Delen op andere sites

Om de drivers van uw videokaart up te daten, indien nodig:

Ga naar Apparaatbeheer > dubbelklik Beeldschermadapters > rechermuisklik op videokaart(en) > Stuurprogramma bijwerken

Als er geen gevonden worden, dan wil dit zeggen dat uw videokaarten up-to-date zijn.

Het zou dus kunnen dat Malware niet de oorzaak van het probleem is, aangezien alles met een extern toetsenbord wel vlekkeloos verloopt. De kans is groter dat het een hardware probleem is, het toetsenbord dat een soort kortsluiting veroorzaakt bijvoorbeeld... Laten we misschien toch eerst eens de resultaten van het log afwachten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.