Ga naar inhoud

Laptop wordt te warm


Mich.

Aanbevolen berichten

Dag PC-kenners!

Als PC-analfabeet hoop ik dat een van jullie mij verder kan helpen. Ik heb sinds ongeveer 2 jaar een Asus Eee PC Seashell series met beeldscherm van 11 inch. Het probleem dat zich de laatste maanden voordoet (het wordt steeds erger) is dat de laptop warm wordt, op sommige momenten lijkt het gevaarlijk heet en sluit ik af. Ik heb de laptop sinds een aantal maanden zoveel mogelijk een aantal cm boven het sta-oppervlak geplaatst (door middel van een ovenrooster; improvisatie!). Soms helpt dit echter niet. Het is vooral erg (gaat dan ook veel lawaai maken) als ik serie kijk (op internet of gewoon bestanden die op de computer staan), maar ook als ik intensief bezig ben op internet (veel bestandjes downloaden, openen, veel sites openen,...). Ik ben echter student, dus in de les heb ik de mogelijkheid om m'n laptop van het oppervlak omhoog te halen niet, maar met enkel tekstverwerker overleeft hij het nog wel. Ik ga mijn laptop de komende tijd erg veel moeten gebruiken (i.v.m. eindwerk), dus zou dit probleem graag oplossen voor het te laat is en ik zonder laptop kom te zitten!

Ik heb al wat rondgekeken, en heb wat dingen gedaan die op andere plaatsen gesuggereerd werden. Allereerst heb Speccy geinstalleerd en hier kwam het volgende bestandje uit tevoorschijn (ik heb geen idee of het gaat werken als ik het op deze manier toevoeg aan dit bericht, op hoop van zegen!). Hier wel even toevoegen dat dit een bestandje is van wanneer de computer helemaal niet op het warmst voelt.

Ook heb ik Ccleaner geïnstalleerd, de laptop 'opgeruimd' en fouten hersteld.

Als laatste heb ik dan HiJackThis geïnstalleerd en daar een log bestandje van gemaakt, daar kwam het volgende uit;

[ATTACH]36385[/ATTACH]

Ik hoop dat iemand mij verder kan helpen! Ik hoop ook dat het probleem nog te verhelpen is zonder nieuwe laptop te moeten aanschaffen :)

Alvast bedanktt!

hijackthis.log

aangepast door Asus
Speccy.text verwijderd
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Mich. ,

welkom op PC-Helpforum.be. ;-)

Speccy.txt, je bijlage, heb ik verwijderd ... je Windowskey stond immers open en bloot voor iedereen te grabbel, daarom dat we hier dan ook de voorkeur geven aan de link.

Wat de analyse van HijackThis betreft: dit is voorlopig nog niet aan de orde ... we gaan eerst de hardware bekijken.

Op welke ondergrond werd deze netbook (geen laptop) in het verleden gebruikt ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

ongeveer helft van de tijd met tafelkleed.

Stof zou dan het probleem kunnen zijn?

Naar alle waarschijnlijkheid wel: zo'n tafelkleed zit vol stof en je netbook zuigt zijn verse lucht (voor de koeling) langs de onderzijde aan ... hij werkt dus als stofzuiger ... :dong:

Te hoge temperaturen van een PC / laptop worden meestal veroorzaakt door een te hoog stofgehalte. Om dit op een veilige manier te verwijderen verwijzen we graag naar deze zeer duidelijke uitleg.

Om deze netbook te ontstoffen dient hij zowat compleet

te worden, heb je geen ervaring hiermee dan laat je dit best over aan een PC-hersteller.
Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.