Ga naar inhoud

Mijn 1e zelfbouw pc (hulp nodig)


inenting

Aanbevolen berichten

Hallo,

Ik wil graag een eigen gaming pc inelkaar zetten maar omdat dit mijn eerste keer is heb ik geen idee wat past en wat niet. Mijn budget is zo rond de 1000 euro (max 1200 maar liefst gewoon rond de 1000). Ik wil graag de componenten naar Nederland - Amsterdam kunnen sturen.

Dit is wat ik ongeveer wil:

CPU:

Intel Core i7-4790K 4.0GHz Quad-Core Processor

CPU koeling:

Cooler Master Hyper212 Evo, Actieve CPU koeler (PWM-aansluiting, Retail)

Moederbord:

Gigabyte GA-H97-GAMING 3 ATX LGA1150 Motherboard

Werkgeheugen:

8GB (2 x 4GB) DDR3-1600 Memory

Hardeschijf:

1TB 7200rpm HDD

(120/240GB SSD krijg ik gratis)

Videokaart:

GTX 970

Voeding:

Geen idee hoeveel ik ongeveer nodig heb maar gok tussen de 400 en 600

Geluidskaart:

Asus Xonar DGX 24-bit 96 KHz Sound Card

Netwerkkaart: (Ik wil graag 1 die draadloos is omdat ik geen kabel van mijn router naar mijn kamer kan trekken)

TP-Link TL-WDN4800 802.11a/b/g/n PCI-Express x1 Wi-Fi Adapter

Behuizing:

Kies alstublieft een goeie voor mij :)

Voor de rest weet ik niet wat ik nog meer nodig zal hebben.

Als het nog steeds onduidelijk is wat ik hoop dat jullie voor mij graag doen is:

Ik wil graag dat jullie mij helpen met een gaming pc in elkaar te zetten door me te laten weten of de componenten die ik heb gekozen goed zijn of er iets beters is zonder dat ik teveel over mijn budget heen ga.

Alvast bedankt.

Groetjes,

Ali

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kan je deze pagina invullen zodat we weten waarvoor je nodig hebt buiten games enz.

Oh ja sorry had dat even niet gezien.

  1. Waarvoor heb ik een PC nodig? - Gaming
  2. Wat is mijn budget? - 1000 euro (Kan 1200 maar alleen als het echt nodig is)
  3. Een merkcomputer of een samenstelling? - Samenstelling
  4. Ga ik overklokken? - Nee
  5. Ga ik later upgraden? - Ja
  6. Heb ik al die nieuwe functies wel nodig? - USB 3.0 & Wifi
  7. Ga ik zelf assembleren? - Ja
  8. Heb ik een besturingssysteem nodig? - Ik heb een Windows 8.1 pro en 7 pro license key van dreamspark
  9. Ga ik zelf installeren? - Ja
  10. Heb ik een voorkeur aan onderdelen? - Uiterlijk maakt niet uit zolang het goed is
  11. Heb ik nog randapparatuur nodig? - Nee
  12. Heb ik specifieke wensen? - Niet echt
  13. Woon je in Nederland of België, wil je bestellen bij een specifieke (web)winkel? - Ik woon in Nederland, zolang het naar Amsterdam kan gestuurd worden en een betrouwbaar is vind ik alles goed.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb voor u deze samenstelling gedaan

Intel Core i5 4690K / 3.5 Ghz - 6 MB

Bij games heb je geen i7 nodig.

In turbo kan de processor gaan tot 3.9 GHz

Moederbord: Gigabyte Z97-D3H

Je kan 32 Gb geheugen plaatsen.

Er zit 6 x USB 3.0 + 8 x USB 2.0 wat dus ruim voldoende is.

En aparte geluidkaart is niet nodig want deze heeft HD Audio (2/4/5.1/7.1-channel)

8 Gb geheugen.

1 TB harddisk 7200 rmp en 64 mb cache

600 watt modulair voeding

Een zeer stillen processor koeler Scythe Mugen 4 PCGH

4 GB videokaart GTX 970 en daarmee kan je games vlot aan.

Je kan meerdere schermen op aansluiten.

DVD brander

AC wireless en daarmee kan je de nieuwste router ook aan want het is veel sneller dan gewone N wifi

Voor korting kan je op deze pagina kijken

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb voor u deze samenstelling gedaan

Intel Core i5 4690K / 3.5 Ghz - 6 MB

Bij games heb je geen i7 nodig.

In turbo kan de processor gaan tot 3.9 GHz

Moederbord: Gigabyte Z97-D3H

Je kan 32 Gb geheugen plaatsen.

Er zit 6 x USB 3.0 + 8 x USB 2.0 wat dus ruim voldoende is.

En aparte geluidkaart is niet nodig want deze heeft HD Audio (2/4/5.1/7.1-channel)

8 Gb geheugen.

1 TB harddisk 7200 rmp en 64 mb cache

600 watt modulair voeding

Een zeer stillen processor koeler Scythe Mugen 4 PCGH

4 GB videokaart GTX 970 en daarmee kan je games vlot aan.

Je kan meerdere schermen op aansluiten.

DVD brander

AC wireless en daarmee kan je de nieuwste router ook aan want het is veel sneller dan gewone N wifi

Voor korting kan je op deze pagina kijken

Dankjewel voor het helpen. Ik heb ook nog even met vrienden overlegd en wij kwamen op dit uit: Klik hier

Nou wou ik nog vragen of de wireless chip die u hebt gekozen sterk genoeg is om door 3-5 muren heen te gaan en een afstand van 10 tot 15 meter. En ik heb ook een ander case gekozen op basis van reviews van mijn vrienden. En ram heb ik ook verwisseld omdat mijn vrienden zeiden dat het beter is maar wat is het verschil tussen crucial ballistix sport en tactical? Ik heb ook de moederbord en fan verwisseld met 1 die mijn vriend heeft en dvd speler weggelaten omdat ik er ook nog 1 heb in een oude pc.

aangepast door inenting
Link naar reactie
Delen op andere sites

De videokaart is moeilijk te verkrijgen en dat kan je veranderen door deze videokaart

De geheugen zou ik niet veranderen.

De processor koeler is prima maar het is wel een groot ding hoor.

De behuizing die je nam is wel een héél grote kast.

De voeding heeft 2x 6+2-pins voor videokaart.

De wifi kaart is een heel goede.

Maar dat wil niet zeggen dat je door 3 tot 5 muren kan door gaan en dat op een afstand van 10 tot 15 meter.

Je kan dan beter versterker kopen zodat uw signaal versterkt worden zoals deze AC router dat je als reparator kan instellen en dus draadloos een verbinding maken met een ander router.

aangepast door stegisoft
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb de videokaart vervangen door de msi kaart maar de behuizing die u hebt gekozen heeft helaas geen usb 3.0 en ik heb een external schijf met usb 3.0 die ik wil gaan gebruiken en ik wil ook wel graag de fan die u heeft gekozen gebruiken maar ik wil wel graag een kleine behuizing met usb 3.0.

Linkje voor nieuwe configuratie

Ik heb ook de hdd weggehaald omdat we hier op werk toch er zoveel hebben en kan ik misschien gewoon een raid configuratie doen met paar 500gb schijven.

Heel erg bedankt wat u voor me heeft gedaan tot nu toe.

- - - Updated - - -

EDIT: Mijn laptop heeft full wifi signaal op mijn kamer en het is maar een laptopje van 600 euro uit 2013 dus er is een kans dat het het wel haalt. Zo niet dan ga ik experimenteren met powerlines.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.