Ga naar inhoud

mijn laptop start niet op als printer op usb3.0 poort is aangesloten , wel op usb2.0


robocop67

Aanbevolen berichten

beste,

ik heb een laptop pavilion dv 7 met windows 7 en een canon printer picma mx 515. ik heb 2 usb3.0 poorten en 2 usb 2.0 poorten .

als ik ik men printer op usb2.0 aansluit dan start laptop normaal op maar als ik die op een usb 3.0 poort hang start hij niet op.

Waar kan dit aan liggen want ik heb hub usb3.0 en wil daar printer aan zetten maar dan start hij niet op. weet iemand een oplossing?

heb al cclaener gebruikt en adwclaener en malwarebytes om alle malware , rootkits en spyware te verwijderen maar dat helpt niet

vg

robocop

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 31
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Gewoon netwerkkabel van de printer naar router of switch of acces-point aansluiten.

Dan een paar minuten wachten en dan op computer klikken en dan netwerk klikken en dan zie je normaal gezien de printer.

Klik met de rechtermuisknop op de printer en dan zie je onderaan IP adres.

Dan kan je in uw browser naar de printer gaan en kan je bij netwerk een vaste IP adres geven.

Bijvoorbeeld: uw provider is Telenet

IP = 192.168.0.170 (dat is de IP adres om naar de printer te gaan.

Subnetmasker = 255.255.255.0

Standaard gateway = 192.168.0.1

Als je bij Belgacom ben dan bovenstaande veranderen 0 door 1 zoals 192.168.1.170 en 192.168.1.1

Ga nu naar apparatenbeheer / printer

Klik op de printer en dan met de rechtermuisknop op eigenschappen van de printer (niet eigenschappen)

Klik op tab poorten en dan nieuwe poort en dan kies je voor TCP/IP en vul daar bovenaan 192.168.0.170 en daar onder Canonprinter of zo (unieke naam) en klik op OK

Controleer nog eens of uw poort is aangevinkt anders aanvinken en dan is het klaar.

Ander computer of laptop die uw printer gebruiker kunnen best de driver van de printer eerst verwijderen en opnieuw installeren.

aangepast door stegisoft
Link naar reactie
Delen op andere sites

ik kan geen kabel trekken van printer naar router

Dat kan je ook doen met powerline en dus via stopcontact (dus via elektriciteit)

1 powerline aansluiten op de router en 1 powerline aansluiten op de printer.

Als je dat hebt is het in feite heel gemakkelijk te installeren.

Nota: een goede powerline vind je in Belgacom winkel want die zijn er betrouwbaar.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.