Ga naar inhoud

nieuwe cpu en ram in ASUS K55V


GTTtommy

Aanbevolen berichten

hallo,

zoals jullie misschien in mijn voorstelpost hebben gelezen, heb ik een ASUS K55V laptop,

Graag zou ik hierin een iets sneller CPU'ke insteke en wat meer RAM,

er zit nu in:

CPU: Intel Core I7-3610QM. 2,30GHz

RAM: 8GB DDR3

is er een aan te bevelen CPU'ke, iets van een om en bij de standaard kloksnelheid van 3.0GHz

als ik deze CPU eruit haal,

en ik plaats de nieuwe CPU erin, moeten daarvoor extra drivers geinstaleerd worden, of hoe werkt dit?

hetzelfde als RAM, als ik er 16GB insteek, moeten er ook (extra) drivers voor geinstaleerd worden?

Het is vooral voor te gamen, maar moet grafisch zeker ook sterk zijn (photoshop C6, LR, fotograaf)

is het vlot zelf te doen, of toch beter door een prof,winkel laten doen?

alvast bedankt

mvgr

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je hebt volgens mij de maximale geheugen in uw laptop.

Kijk onderaan de laptop welke K55V je hebt.

Bovendien als je met 8 GB geheugen en I7 processor niet voldoende is dan is er iets ander de probleem want je hebt een snelle processor en méér dan voldoende geheugen.

Ter vergelijking met mijn laptop die perfect werkt: 4 Gb geheugen en P8600 processor.

Bovendien vind je niet gemakkelijk laptop processor tenzij je computer processor gebruik maar dat wordt veel te warm voor de laptop.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo,

Opzich mag ik helemaal niet klagen, alleen dat het opstarten soms lang duurt, dan kan ik misschien beter een SSD steken met alleen Windows op? Als er nog plaats is tenminste.

Of waarmee kan ik de opstarttijd verminderen?

Het is win 7, en dat zal het ook blijven. Ben er zeer tevreden van. En win8 zie ik niet zitten :)

Alvast bedankt

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je kan SSD plaatsen maar dan moet je ook een bracket bij kopen anders zit de SSD los in de laptop.

Dan zal de laptop inderdaad stukken sneller starten en zeker bij Windows 8.1

Zoveel verschil is er ook niet tussen Windows 7 en 8

Nu is er een update en zijn alle probleem zowat van de baan.

Maar ik zou dit eens doen of het beter is:

Download MBAM (Malwarebytes Anti-Malware)

Dubbelklik op mbam-setup.exe om het programma te installeren.

Zorg ervoor dat er een vinkje geplaatst is voor Update Malwarebytes' Anti-Malware en Start Malwarebytes' Anti-Malware, Klik daarna op "Voltooien".

Indien een update gevonden werd, zal die gedownload en geïnstalleerd worden.

Wanneer het programma volledig up to date is, selecteer dan in het tabblad Scanner : "Snelle Scan", daarna klik op Scan.

Het scannen kan een tijdje duren, dus wees geduldig.

Wanneer de scan voltooid is, klik op OK, daarna "Bekijk Resultaten" om de resultaten te zien.

Zorg ervoor dat daar alles aangevinkt is, daarna klik op: Verwijder geselecteerde.

Na het verwijderen zal een log openen en zal er gevraagd worden om de computer opnieuw op te starten. (Zie verder).

Indien er de rootkit (TDSS) aanwezig is, zal MBAM vragen te herstarten. Doe dit dan ook.

MBAM zal na de herstart opnieuw scannen en de rootkit verwijderen.

Het log wordt automatisch bewaard door MBAM en kan je terugvinden door op de "Logs" tab te klikken in het programma.

Indien MBAM moeilijkheden heeft met het verwijderen van bepaalde bestanden zal het enkele meldingen geven waar je OK moet klikken. Daarna zal het vragen om de computer opnieuw op te starten... Dus sta toe dat MBAM de computer opnieuw opstart.

Plak de inhoud van het logje in je volgende bericht

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.