Ga naar inhoud

Nieuwe grafische kaart werkt niet !??


quinzds

Aanbevolen berichten

Beste leden,

k heb een nieuwe grafische kaart aangeschaft om te proberen, het gaat om de Sapphire Radeon HD 7950 3GB Boost

Dit is een grote grafische kaart met 2 fans, en 2 molex aansluitingen naar de voeding toe.

Omdat mijn voeding te klein was (350 watt) kon hij dit niet trekken, en op de doos stond minimaal 500watt voeding.

Dus ben ik naar de MyCom gegaan en heb ik me de Corsair CX 500M voeding gekocht waar ook speciale molex aansluitingen al intern aanwezig zijn op de voeding zelf, dus hoef ik de kabels van de grafische kaart niet te gebruiken.

Klinkt redelijk goed zou je denken, echter na het aansluiten wil de grafische kaart nog steeds niet werken!

Nu heb ik een Asus GTI 750 er in zitten tijdelijk die heeft geen aansluitingen, dus het probleem ligt echt bij de andere kaart. Bij het opstarten 1 lang piepje en 2 korte. De fans van de nieuwe kaart draaien wel.

Wat kan het nou zijn? Is de 500 watt voeding nou NOG niet genoeg?

De Asus GTI 750 draait ook op mijn 350 watt voeding, dus lijkt me stug dat die nieuwe kaart over 300 watt gebruikt ofzo...

Ik snap het niet

Link naar reactie
Delen op andere sites

het kan voorkomen dat een nieuw ding niet goed is.

advies: ermee naar mycom en laat ze maar aantonen dat ie wel goed is.

Lijkt me ook raar, hij zit er nu in en de pc start op met de Asus GTI 750 kaart , het is puur als ik de nieuwe kaart die molex connectors nodig heeft voor stroom vanuit de voeding, dat hij niet opstart.

Ik heb ook al geprobeerd met de 2 losse kabels die bij de kaart zaten, op de 2 4-pin molex connectors van de voeding aan te sluiten , wat eigenlijk niet nodig zou zijn omdat de juiste kabels er al in zitten. Maar ook hiermee doet hij het niet. Ik heb wel een ander apparaat hierin aangesloten de DVD rom volgens mij, deze doet het gewoon. Ook via de 4 pin aansluiting (al heeft de DVD rom 2 pins en 2 lege eigenlijk)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat is voldoende.

Gewoon videokaart terug sturen want je hebt 14 dagen bedenktijd.

Zelfs buiten de bedenktijd kan je onder garantie terug sturen.

Hij werkt nu, ik heb het probleem ondervonden.

Oplossing was:

In bios SECURE BOOT uitzetten

In bios Advanced Config - > os config - > os selection - > Op WIN7/ other OS zetten i.p.v. WIN8

Daarna komt er een optie CSM Parameters bij en de volgende onderdelen invullen.

CSM (enabled)

Boot Option Filter (UEFI only)

Launch Storage OpRom policy (UEFI only)

Launch Video OpRom policy (Legacy only)

Alleen nu is mijn CPU temperatuur rond de 100 graden! Hoe kan dit?

Daarnaast zie ik ineens van mijn 8GB Ram nog maar 7 staan Via het programma Speccy

Deze kaart heeft al 3GB waarom zou er weer 1GB gepakt worden? Vreemd...vreemd...

Link naar reactie
Delen op andere sites

In bios SECURE BOOT uitzetten

Dat is nieuw voor mij doch met deze artikel is mij duidelijker geworden.

Daarnaast zie ik ineens van mijn 8GB Ram nog maar 7 staan Via het programma Speccy

Het gebeurd hier regelmatig dat Speccy niet de juiste waarde geeft.

Alleen nu is mijn CPU temperatuur rond de 100 graden! Hoe kan dit?

Kijk in de bios of de temperatuur wel klopt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.