Ga naar inhoud

Nieuwe SSD in laptop


zerman

Aanbevolen berichten

Hallo iedereen,

Ik heb een Acer v3-571G laptop. Standaard zit hier een HDD in. nu heb ik een SSD aangeschaft 500GB, deze heb ik in mijn laptop gezet.

Als ik de laptop opstart geeft de laptop aan dat er geen bootable device is. Ook opstarten vanaf de cd-rom (ingesteld in bios) lukt niet. Ik krijg meteen het bootmenu scherm, hierin staat geen enkele manier van booten. In de bios wordt de SSD wel herkent en aangegeven.

Het gaat om de Samsung 840. Ook heb ik geprobeerd om mijn SSD uit mijn pc erin te zetten, maar geeft enigszins ook geen resultaat, dit is een Vector OCZ 120GB/128GB. De bios settings staat op AHCI. Verder zijn er weinig opties waar ik uit kan kiezen.

De laptop is nog maar een paar maanden oud, met win8, 8gb ram, i7, HDD 750Gb van Toshiba.

Als er meer info nodig is, hoor ik dat graag!

mvg,

Jeffrey

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb je het besturingssysteem gekloond naar je SSD?

Ne, ik heb begrepen dat ik daarvoor een sata2usb kabel voor moest aanschaffen.

Het is inmiddels gelukt door het aanpassen van een boot setting in de bios.

UEFI naar Legacy BIOS, waardoor ik wel gewoon een boot device kon selecteren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor de feedback :top:

Indien dit allemaal probleemloos verlopen is en je binnen dit topic verder geen vragen of problemen meer hebt, mag je dit onderwerp afsluiten

door een klik op de knop "Markeer als opgelost", die je links onderaan kan terugvinden … zo blijft het voor iedereen overzichtelijk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.