Ga naar inhoud

Onbekend probleem!! Hulp nodig!


teutje

Aanbevolen berichten

Beste allemaal,

Sinds ongeveer een week heeft mijn computer een regelmatig, onwillekeurig terugkerend probleem. Zo nu en dan loopt hij totaal random vast. Ik zal proberen het probleem te omschrijven.

Ik draai mijn systeem vanaf een SSD , met daarnaast een SATA schijf van

1 TB.

Uit het niets blijft het lampje van de hardeschijf-activiteit op de behuizing volledig aan. Vervolgens blokkeert de pc nog niet direct, zo speelt de muziek bijvoorbeeld nog doodleuk door, of draait een filmpje/spel nog door. Totdat je daarna bijvoorbeeld een nieuwe handeling uitvoert (taakbeheer openen, alt-tab gebruiken, start menu openen, en zo nog veel meer dingen) blokkeert de pc volledig. Hij wordt daarop onbestuurbaar en in sommige gevallen verschijnt er dan een bluescreen en sluit hij af. Soms ook niet, dan blijft hij gewoon in windows 'hangen' en kun je verder niets.

Het vreemde is, dat as we speak, ik dit bericht gewoon vanaf de bewuste pc kan versturen.

Wat heb ik eraan gedaan om te kijken wat het probleem is?

- memtest gedraaid, gaf geen negatieve resultaten

- sata schijf vervangen voor een nieuwe

- windows 7 opnieuw geinstalleerd

- virusscan/malware scans gedraaid

Graag hoor ik van jullie of er iemand is die mij verder kan helpen. Het is er frustrerend, zeker aangezien ik de computer voor zowel studie als werk nodig heb!

foto bluescreen: Gratis Foto Uploaden

Link naar reactie
Delen op andere sites

Download 51a5f5d096dae-icon_RSIT.pngRSIT van de onderstaande locaties en sla deze op het bureaublad op.

Hier staat een beschrijving hoe je kan kijken of je een 32- of 64-bitversie van Windows heeft.

Dubbelklik op RSIT.exe om de tool te starten.

  • Windows Vista, 7 en 8 gebruikers dienen de tool als "administrator" uit te voeren door middel van de rechtermuisknop en kiezen voor Als Administrator uitvoeren.
  • Vervolgens wordt de "Disclaimer of warranty" getoond, klik vervolgens op "Continue"
  • Wanneer de tool gereed is worden er twee kladblok bestanden geopend genaamd "Log.txt" en "Info.txt" .

RSIT Logbestanden plaatsen

  • Voeg het logbestand met de naam "Log.txt" als bijlage toe aan het volgende bericht. (Dit logbestand kunt u tevens terug vinden in de map ""C:\\rsit")
  • Het logbestand met de naam "Info.txt" wat geminimaliseerd is hoeft u niet te plaatsen. (Dit logbestand wordt enkel de eerst keer bij het uitvoeren aangemaakt).
  • Hoe u een bijlage kunt toevoegen aan het bericht leest u hier.

Bekijk ook de instructievideo.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.