Ga naar inhoud

opstarten laptop


Aanbevolen berichten

Ik krijg mijn laptop (Packard Bell Easynote LJ61) niet meer opgestart. Bij het indrukken van de aan/uit-knop gaan de rode lichtjes even branden, om daarna opnieuw te doven (op ééntje na). Het beeldscherm blijft gewoon zwart en er gebeurt verder niets.

Ik heb de batterij al eens uitgenomen, zonder resultaat.

Gerda

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dag gerdaandries,

welkom op PC-Helpforum.be. ;-)

Wanneer je adapter in de laptop plugt (zonder de aan/uit-knop in te drukken), gaat dan er dan een indicatielichtje op de laptop branden ?

Hoor je de harde schijf zoemen wanneer je hem probeert op te starten ? ...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wanneer ik de adapter in de laptop plug, brandt geen enkel indicatielichtje

Wanneer ik de PC probeer op te starten hoor ik de harde schijf korte tijd zoemen en brand een indicatielichtje (boven de functietoesten) in de vorm van een vierkant met een hand erin

Helemaal onderaan de pc brandt een blauw en een rood indicatielichtje

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je zou eventueel nog kunnen checken of er geen slecht contact zit aan het RAM-geheugen, maar ik zie eerder een defect aan een connectie / stroomvoorziening / moederbord als een mogelijke oorzaak.

Dit valt helaas niet op te lossen of te diagnosticeren vanop afstand: een bezoek aan een PC-hersteldienst zal hier duidelijkheid brengen.

Mocht je laptop zich nog binnen de wettelijke garantieperiode bevinden, dan neem je uiteraard best contact op met de verkoper of rechtstreeks met de fabrikant.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.