Ga naar inhoud

Overhitte CPU, zeer hoog processorgebruik


Kyledanva

Aanbevolen berichten

Hopelijk kan iemand me verder helpen, heb zelf al het een en ander geprobeerd, maar kom er nu echt niet meer uit..

Enkele maanden geleden merkte ik dat steeds meer van mijn games flinke lag kregen tijdens het spelen, na enig uitzoekwerk kwam ik erachter dat dit te maken had met een te hete processor.

Om dit probleem op te lossen kocht in een waterkoeler, Corsair H80i. De temperaturen daalde hierdoor weer naar rond de 35-40 graden.

Nu enkele maanden later merk ik weer dat mijn pc steeds heter en heter word, zelfs als ik al mijn fans op 100% zet blijft de temperatuur na het opstarten rond de 75 graden hangen...

Sinds afgelopen week echter is mijn pc ronduit onbruikbaar geworden! Temperaturen vliegen makkelijk over de 80 graden, en sinds vandaag zelfs meteen al op 99 graden, moederbord op 85 graden.

Eerst dacht ik nog dat dit door de stof kwam, maar na een grondige schoonmaakbeurt is er weinig aan de temperaturen veranderd.

Alles wat ik doe gebeurd nu enorm traag, zelfs een simpel filmpje kijken werkt amper.

Wat mij tevens opviel is een hoog processorgebruik, deze schommelt enorm tussen de 60- en 100% ?

Ik heb ccCleaner geprobeerd, malware scanners gedraaid etc.

Pc van binnen schoongemaakt, morgen ga ik het een en ander maar eens demonteren om echt alle stofrestjes weg te kunnen krijgen.

Ik heb Speccy gedownload, hier is het logboek: BAS-PC.txt is vervangen -> Serienummer Windows 7 verwijderd.

Ik hoop heel erg dat iemand mij verder kan helpen, aangezien ik momenteel voor stage in het buitenland zit en echt niet zonder pc kan :(

BAS-PC.txt

aangepast door iEscape
Serial number verwijderd.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Kyledanva,

In het logje staat idd een temperatuur voor je CPU van 99°C en zo'n 83°C voor je moederbord. Controleer eens of de waterkoeling nog goed bevestigd is en of de koelpasta nog intact is.

Blijkbaar kan je CPU zijn warmte niet meer kwijt want zelfs met 100% processor gebruik zouden de temperaturen nooit zo hoog mogen oplopen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.