Ga naar inhoud

PC gaat aan, meer niet..


Supcomrp

Aanbevolen berichten

Beste,

Mijn PC heeft altijd naar behoren gewerkt. Plots heb ik er het volgende probleem mee:

De PC start op zodra ik op de power knop druk. Ik krijg enkel geen beeld meer (beeldscherm zegt "geen diagnostisch signaal") terwijl alle kabels juist zijn aangesloten. Ook hoor ik niet meer de bekende "opstart bleep's" uit de PC. De ventilator blijft maar draaien, en hard ook! Het lijkt wel alsof hij blijft vasthangen tussen het aan gaan van de PC zelf en het opstarten van het besturingssysteem. Waarom het beeldscherm geen beeld krijgt is voor mij een mysterie. Eigenlijk is de hele PC voor mij een mysterie.

Over mishandeling met de PC gesproken; dit is niet aan bod. Hij deed het gisteravond nog perfect (game gespeeld & film gekeken) en toen ik hem vanochtend aan wou zetten kreeg ik ineens het bovenstaande probleem.

Ik ben een PC-Noobie' als het op hardware aan komt, dus alstjeblieft help mij!

Alvast bedankt,

SupComRP

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste,

Mijn PC heeft altijd naar behoren gewerkt. Plots heb ik er het volgende probleem mee:

De PC start op zodra ik op de power knop druk. Ik krijg enkel geen beeld meer (beeldscherm zegt "geen diagnostisch signaal") terwijl alle kabels juist zijn aangesloten. Ook hoor ik niet meer de bekende "opstart bleep's" uit de PC. De ventilator blijft maar draaien, en hard ook! Het lijkt wel alsof hij blijft vasthangen tussen het aan gaan van de PC zelf en het opstarten van het besturingssysteem. Waarom het beeldscherm geen beeld krijgt is voor mij een mysterie. Eigenlijk is de hele PC voor mij een mysterie.

Over mishandeling met de PC gesproken; dit is niet aan bod. Hij deed het gisteravond nog perfect (game gespeeld & film gekeken) en toen ik hem vanochtend aan wou zetten kreeg ik ineens het bovenstaande probleem.

Ik ben een PC-Noobie' als het op hardware aan komt, dus alstjeblieft help mij!

Alvast bedankt,

SupComRP

Aanvullende informatie:

- Er brand een groen LED lampje onder in de PC, ik neem aan van het moederbord?

- De PC is van het merk ASUS, misschien handig om te vermelden (misschien ook niet).

- Het draadloze toetsenbord geeft ook aan dat het niet verbonden is, dit leid ik af uit het feit dat er geen lampjes gaan branden op het toetsenbord. Dit zegt jullie misschien iets over het stadium waar in de PC verkeerd.

- Als er meer concrete informatie gewenst is, vertel mij dan concreet waar ik die informatie kan vinden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.