Ga naar inhoud

pc maakt extra geluid


Aanbevolen berichten

Als ik een spel start (diablo 3) dan begint mijn pc zeer veel extra lawaai te maken, hoe langer dat het spel draait, hoe langer dat het lawaai maakt.

Als ik alt tab uit het spel is het geluid direct weg, zonder vertraging.

Dit spel speel ik al langer, en ik had dit eerst niet.

Ik heb ook al mijn computer gereinigd (stof verwijderd) maar dit heeft niks geholpen.

Aan de ventilatoren zie ik ook niks. (Niet dat ik er super veel vanaf weet)

Ik zou toch wel eens willen weten wat dit is, en wat ik er aan kan doen.

Want ik speel het spel nu gewoon niet meer daardoor.

Alvast bedankt

(specs)

HP ENVY 700-309nb desktop pc(J2H38EA)| HP® België

Dit is mijn volledige computer zoals hij nu ook is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dag Dark_Vengeance,

Misschien best eens, onder andere, de temperaturen van je systeem van dichterbij bekijken.

Download en installeer Speccy.

Speccy is er ook in Nederlandstalige versie, bij de installatie (of update) kan je de taal wijzigen van Engels naar Nederlands ... als je op het driehoekje klikt, krijg je een uitrolmenu waarin je Nederlands kan selecteren.

Wanneer, tijdens het installeren van Speccy, de optie aangeboden wordt om Google Chrome of Google Toolbar "gratis" mee te installeren dien je de vinkjes weg te halen, tenzij dit een bewuste keuze is.

525a111b37ea3-Speccy.PNG

Start het programma en doe de scan op het moment wanneer je PC lawaai maakt. Er zal een overzicht gemaakt worden van je hardware.

Als dit gereed is selecteer je bovenaan "Bestand - Publiceer Snapshot" en vervolgens bevestig je die keuze met " Ja ".

In het venster dat nu opent krijg je een link te zien, kopieer nu die link en plak die in je volgende bericht. Zo krijgen we een gedetailleerd overzicht van je hardware.

Meer info over deze procedure lees je HIER.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dag Dark_Vengeance,

Het is ergens wel logisch dat je GPU stijgt in temperatuur tijdens het spelen van een toch wel tamelijk zwaar spel. Maar bij jou stijgt hij inderdaad op korte tijd +/- 20°C. Daarom gaat je koeler als een gek tekeer. Als het verwijderen van stof niets helpt, heb je dan eens geprobeerd om minder van je GPU te vergen door je grafische instellingen wat te verlagen tijdens het spelen? Ik zou ook voorstellen om tijdens het spelen ook niet te veel gebruik te maken van andere programma's. Hoe meer programma's je runt, hoe meer je van je CPU en GPU vergt natuurlijk. Wat ook aan te raden is, is om je systeem steeds in orde te houden en schoon te maken door gebruik te maken van bv. CCleaner .

Ook kun je later altijd nog overwegen om een nieuwe, sterkere koeler te kopen en te installeren.

Als voor de rest niets helpt, kan je later voor de zekerheid misschien nog een RSIT-scan doen (op software-probleempjes zoals malware die ook kunnen zorgen voor het vertragen van de snelheid van je systeem bv.) en het bijhorende logje posten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je weet dus zeker dat het de koeler is?

Ik vind het vooral raar omdat ik eerder dit kon spelen zonder problemen.

Uren aan een stuk met allerlei andere programma's open en er was geen enkel probleem.

Dus volgens jou post zou het dan een soort van virus zijn?

Want het is toch niet normaal dat ik eerst normaal kan spelen en pas 3 weken later problemen krijg hiermee?

Alvast bedankt aan iedereen die mij heeft proberen te helpen!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dag dark_vengeance,

Naar mijn mening, lijkt het er toch op dat het de koeler is, ja. Bij het reinigen van je PC, heb je er dan opgelet dat je de koelers zelf ook goed afgestoft hebt ? Speel je naast Diablo 3 ook nog andere zwaardere games en maakt je PC dan geen lawaai ?

Als ik alt tab uit het spel is het geluid direct weg, zonder vertraging.

Het is gewoonweg niet normaal dat je GPU 20°C warmer wordt bij het spelen van dat ene spel, en dat na het minimaliseren het lawaai onmiddellijk stopt. Het lawaai is dan ook naar mijn mening de koeler die op volle toeren draait, al weten we dat natuurlijk niet voor de volle honderd procent. Daarom denk ik dat het de koeler is die je GPU niet voldoende meer kan koelen, aangezien je er in het verleden geen probleem mee hebt gehad.

niet onbelangrijk: komen er geregeld (zware) (grafische) updates uit voor het spel ?

Heb je Ccleaner ondertussen al eens je systeem laten opschonen ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.