Ga naar inhoud

PC reboot op willekeurige momenten


Bjornv

Aanbevolen berichten

Hallo,

Dit is de eerste keer dat ik hierop iets post, maar weet geen andere oplossing meer, het probleem wat ik heb is volgend:

Mijn PC valt van tijd tot tijd op willekeurige momenten uit, geen BSOD, gewoon uit en reboot dan opnieuw waar ik de optie voor hoe windows te starten kan kiezen(Windows 7).

Dit kan gebeuren wanneer hij gewoon aanstaat, wanneer ik ben aan het gamen , wanneer ik aan het browsen ben, er zit geen regelmaat in, soms is het elke dag, soms 3 weken niet.

Ik heb de PC al een keer binnengebracht, en het probleem raakt niet opgelost.

Mijn moederbord, videokaart en processor zijn amper een halfjaar oud, en ik heb ook een sterkere voeding ingestoken voor het geval het daaraan lag. Ik heb 8GB RAM, weet niet of dit enig nut heeft om te weten.

Als ik de logboeken bekijk, geeft die altijd: Type gebeurtenis: Kritiek - Gebeurtenis-id: 41 - Bron: Systeem.

Ik heb de pc ook al pc volledig gescand, het interieur volledig stofvrij gemaakt en stroomkabels vervangen.

Overhitting is het waarschijnlijk niet, aangezien het gebeurt wanneer ik er volledig niets op doe, en ik al gekeken heb of er problemen met overhitting zou zijn, maar de temperatuur is nog nooit te hoog geweest.

Ik hoop hierbij dus dat iemand hier me ermee zou kunnen helpen, of in ieder geval weten wat het probleem mogelijk zou kunnen zijn.

Alvast erg bedankt.

Bjorn

aangepast door Bjornv
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ben geen hardware expert maar ga je toch proberen verder helpen.

Heb je dat probleem al vanaf aankoop van PC of is het recent ontstaan?

Voer Speccy eens uit als je computer enige tijd in werking is.

Download en installeer Speccy.

Speccy is er ook in Nederlandstalige versie, bij de installatie (of update) kan je de taal wijzigen van Engels naar Nederlands ... als je op het driehoekje klikt, krijg je een uitrolmenu waarin je Nederlands kan selecteren.

Wanneer, tijdens het installeren van Speccy, de optie aangeboden wordt om Google Chrome of Google Toolbar "gratis" mee te installeren dien je de vinkjes weg te halen, tenzij dit een bewuste keuze is.

525a111b37ea3-Speccy.PNG

Start nu het programma en er zal een overzicht gemaakt worden van je hardware.

Als dit gereed is selecteer je bovenaan "Bestand - Publiceer Snapshot" en vervolgens bevestig je die keuze met " Ja ".

In het venster dat nu opent krijg je een link te zien, kopieer nu die link en plak die in je volgende bericht. Zo krijgen we een gedetailleerd overzicht van je hardware.

Meer info over deze procedure lees je HIER.


Doe ook eens een geheugentest met Memtest86+

Alle informatie hierover vind je in deze handleiding.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb het in een winkel laten doen , een nieuw moederbord, videokaart en processor had ik erin laten steken.

Processor: Intel Core I5-4570 CPU @ 3.20GHz

Video Card: Geforce GTX 760

Motherboard: Asus B85M-G

Ik dacht eerst dat het aan mijn voeding kon liggen, dus deze heb ik ook al vervangen door:

Power Supply : Coolermaster GX 750W

Link naar reactie
Delen op andere sites

De Windows installatie dateert van 11/2013, 5 maanden geleden heb je die hardware laten plaatsen.

Je Windows is geïnstalleerd toen er nog een ander moederbord en processor aanwezig waren, dat is een van de redenen waarom je die problemen krijgt.

Eigenlijk moet je Windows helemaal opnieuw installeren of die vervangen hardware zou dezelfde moeten zijn als de oude en dat zal wel niet het geval zijn neem ik aan.

Verder is het ook vreemd dat je NOOIT Windows Update hebt uitgevoerd, ook de slaapstand heb je in gebruik en die zorgt ook vaak voor problemen.

aangepast door clarkie
Link naar reactie
Delen op andere sites

Het probleem hierbij is dat ik windows heb geformateerd bij de stukken insteken, ik heb de PC toen mee naar huis gekregen. Een tweetal weken erna, toen ik het probleem al had heb ik hem terug binnengebracht, en zij hebben toen een nieuwe windows erop gezet en opnieuw geformateerd voor zover ik weet, het probleem is echter niet voorgekomen toen hij is binnengedaan, en is toen een hele tijd gestopt, maar na een tijd gebeurde het gewoon opnieuw. Maar heb net gezien dat automatisch updaten inderdaad uitstond , zal nu update en de memtest laten draaien voor een tijdje, en zien wat dat oplevert.

aangepast door Bjornv
Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.